اثر پیش درمانی با 300 میلی گرم پره گابالین خوراکی بر درد و مصرف مخدر پس از عمل در بیماران تحت اعمال جراحی الکتیو ارتوپدی

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
روش اداره چند وجهی برای بهبود درد پس از عمل پیشنهاد می شود. پره گابالین ب عنوان یک آنالوگ گاما آمینو بوتیریک اسید نشان داده شده است که اثرات تسکینی بر درد پس از عمل دارد. این مطالعه تصادفی شده دوسو کور اثر پیش درمانی با پره گابالین را بر درد و مصرف مخدر پس از عمل در بیماران تحت اعمال جراحی الکتیو ارتوپدی مورد ارزیابی قرار داده است.
مواد و روش ها
60 بیمار با کلاس انجمن بیهوشی امریکا 1 یا 2 که کاندید اعمال جراحی الکتیو ارتوپدی تحت بی حسی نخاعی بودند، به صورت تصادفی در 2 گروه قرار گرفتند. گروه اول، 300 میلی گرم پره گابالین و گروه 2 کپسول دارونما دریافت می کردند. پمپ کنترل کننده بی دردی با کنترل بیمار آماده شده با سوفنتانیل جهت درد پس از عمل به هر 2 گروه متصل می شد. نمره بندی عددی درد، مصرف مخدر و عوارض جانبی نظیر تهوع به مدت 12 ساعت پس از عمل ثبت گردید. (0/05> P) معنی دار تلقی می شد.
یافته ها
مقیاس دیداری درد در ریکاوری، 6 و 12 ساعت پس از عمل در گروه پره گابالین به میزان قابل ملاحظه ای کمتر از گروه دارونما بود (0/05> P). مصرف پتیدین هم به شکل معنی داری در گروه پره گابالین کمتر بود (0/05> P)
نتیجه گیری
تجویز تک دوز خوراکی 300 میلی گرم پره گابالین یکساعت قبل از اعمال جراحی انتخابی ارتوپدی تحت بی حسی نخاعی، درد و مصرف مخدر پس از عمل را کاهش می دهد.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 35
لینک کوتاه:
magiran.com/p1313772 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!