آسیب های اجتماعی جامعه دینی و شیوه های برون رفت از آن (با توجه به روش زندگی حضرت فاطمه سلام الله علی ها)

پیام:
چکیده:
جوامع کنونی با آسیب های اجتماعی بسیاری مواجه هستند، که از بین آنها می توان فمنیسم رامنشاء بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه دینی عنوان نمود. زیر سوال بردن نظام ارزشی جامعه و معرفی ثروت، شهرت و استقلال فردی افراطی، بعنوان ارزش جدید توسط جنبش مذکور، جامعه دینی را با چالش های بسیار جدی مواجه کرده است. بدون شک احیاء رفتارهای ارزشی و دینی جامعه، بدون شناخت و ترویج سنت وسیره زندگی حضرت فاطمه سلام الله علی ها، به عنوان بارزترین مصداق اهل بیت: امکان پذیر نمی باشد.
در این مقاله، شیوه های برون رفت از آسیب های اجتماعی در قالب نظریه مدیریتی «احیاء رفتارهای ارزشی» مورد بررسی قرارگرفته است، بدین ترتیب که در مرحله اول از مدل مذکور، آگاهی بخشی جامعه از آثار مخرب معضل اجتماعی، مورد تاکید قرار گرفته و در مرحله بعدی، آن بخشی از مسائل اعتقادی و ثمرات علمی رفتارها و سیره حضرت فاطمه سلام الله علی ها که کاربردی شده است، در اختیار آحاد جامعه قرار می گیرد، به گونه ای که بطور کلی سیره آن حضرت در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای همه افراد جامعه به صورت اسوه و الگو معرفی گردد. در مرحله سوم طوری برنامه ریزی می شود که عمل به رفتارهای الگوی معرفی شده در بین افراد جامعه نهادینه گردد. و در مرحله آخر، به منظور تثبیت و نگهداری رفتارهای احیا شده، از افرادی که رفتار و سیره آن حضرت را در مدارس، دانشگاه ها، محل کار و جامعه به عرصه ظهور می گذارند، تقدیر به عمل می آید.
زبان:
فارسی
در صفحه:
115
لینک کوتاه:
magiran.com/p1329540 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!