طراحی آنتن فراپهن باند با رویکرد بهینه سازی بهره آنتن

پیام:
چکیده:
در مقاله ارائه شده، ما به طراحی و بهینه سازی آنتن فراپهن باند در گستره فرکانسی 300 تا 3000 مگاهرتز پرداخته ایم. رویکرد ما برای طراحی، ارائه آنتن فراپهن باندی در این گستره فرکانسی می باشد که اولا دارای تطبیق امپدانس مناسبی در گستره فرکانسی ذکر شده باشد و ثانیا در گستره فرکانسی 900 تا 2200 مگاهرتز بهره آن بر روی محور و زوایای مجاور آن یکنواخت شود. دلیل نیاز به یکنواختی بهره در این گستره فرکانسی به این خاطر است که پالس تشعشعی توسط این آنتن بیشترین توان خود را در این بازه فرکانسی ارسال خواهد داشت و یکنواختی بهره در این بازه فرکانسی متضمن یکنواختی دامنه پالس ارسالی خواهد شد. تحلیل و شبیه سازی آنتن را با بکارگیری نرم افزار CST به انجام رسانده و بازخوردهای هر بار تحلیل را به بخش بهینه سازی-که کد نویسی آن بوسیله نرم افزار Matlab به انجام رسیده است- اعمال می کنیم.
ساختار فیزیکی این آنتن تقریبا مانند آنتن V شکل با بازوهای صفحه ای می باشد که شیب هر یک از بازوهای این آنتن بصورت متقارن و بفرم قطعه قطعه شده دارای مقادیر مختلفی است. پس از هر بار تحلیل آنتن، شیب های هر یک از این قسمت ها طی یک فرایند بهینه سازی با بکارگیری روش گرادیان با رویکرد جستجوی مستقیم به فرمی تعیین خواهد شد که هم تطبیق امپدانس مناسبی داشته باشیم و هم مقدار بهره آنتن بر روی محور آنتن به عنوان شاخص اصلی طراحی، در گستره فرکانسی 900 تا 2200 مگاهرتز تاحد امکان یکنواخت گردد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
69
لینک کوتاه:
magiran.com/p1331052 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!