ساخت شبیه ساز مدار خردایش و واسنجی آن با داده های سازگار شده ی کارخانه ی نیمه صنعتی طلای زرشوران

پیام:
چکیده:
شبیه سازی پایای فرآیند خردایش، ابزاری است که توسط آن می توان تخمینی مناسب از نحوه ی عملکرد این فرآیند به دست آورد و از این طریق در جهت بهبود کارایی آن اقدام نمود. در این تحقیق ضمن کدنویسی شبیه ساز خردایش در مدار بسته و برنامه های کاربردی جهت محاسبه ی توابع شکست و انتخاب و نیز محاسبات برگشتی توزیع زمان ماند و... در محیط MATLAB و ساخت یک پوسته ی گرافیکی آسان کاربرد، تلاش شد تا پارامترهای مدل های این نرم افزار با داده های حاصل از نمونه برداری از کارخانه ی نیمه صنعتی طلای زرشوران، واسنجی شود. واسنجی با داده های خام، میانگین داده ها و نیز داده های سازگار شده با روش دو خطی انجام شد و نتایج شبیه سازی ها با داده های اندازه گیری شده در هر حالت مقایسه شد.
نتایج شبیه سازی ها نشان داد که انتخاب مدل های صحیح برای واحدهای موجود و استفاده از داده های سازگار شده در فرآیند واسنجی مدل ها، منجر به محاسبه ی پارامترهای صحیح مدل های انتخاب شده و به دنبال آن، نتایج بسیار بهتر در شبیه سازی می شود. بیشترین میزان خطا از مقدار 16/153 درصد در مورد دبی آب در جریان ته ریز هیدروسیکلون، زمانی که از داده های اندازه گیری شده ی لحظه ای برای شبیه سازی استفاده شد، به مقدار 57/4 درصد زمانی که از داده های سازگار شده برای شبیه سازی استفاده شد، کاهش یافت. به علاوه نشان داده شد که نمونه برداری تکراری در نقاط و میانگین گیری نیز می تواند نتایج شبیه سازی را به اندازه گیری ها نزدیک کند.
زبان:
فارسی
صفحات:
52 تا 61
لینک کوتاه:
magiran.com/p1352072 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!