روش های نیمه خودکار ردگیری ماهواره در شبیه ساز ردیاب KNTUSAT2

پیام:
چکیده:
یکی از الزامات بهره برداری از ماهواره ها ایجاد لینک ارتباطی بین ماهواره و ایستگاه است. این کار مستلزم ردیابی دقیق ماهواره ها هنگام عبور از روی ایستگاه می باشد. برای ردیابی و کنترل آنتن روش های متعددی وجود دارد. در این مقاله چند روش عملیاتی جدید و ابتکاری از دسته روش های جستجوی ماهواره به صورت نیمه خودکار ارائه می گردد. با کمک از این روش ها، نیاز به استفاده از تکنیک های پیچیده و پرهزینه متداول مانند ردگیری خودکار مونوپالس، هوشمند و پل های نیست.
اولین بار در ایران استفاده از این روش های نیمه خودکار، منجر به ردگیری ماهواره با هزینه کم شده و دقت زیاد آن فقط با استفاده از روش های نرم افزاری حاصل می شود. این روش ها به صورت عملیاتی بر روی نمونه های متعدد ردگیری ماهواره های هواشناسی نوا 3 آزموده شده است. سطح سیگنال دریافتی پس به کارگیری این روش ها افزایش یافته و کیفیت تصاویر استخراج شده به این روش نشان از افزایش دقت ردگیری دارد.. میزان حساسیت روش های نیمه خودکار، در ردیابی ماهواره ها متفاوت است. با توجه به تست های تجربی و تحلیل شدت سیگنال های حاصل، مشخص می شود، در بین روش های معرفی شده در این مقاله، روش جستجوی پله با اعمال افست تک محور توانایی بیشتری در جستجو و دنبال کردن سیگنال بیشینه دارد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
5
لینک کوتاه:
magiran.com/p1352661 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!