آموزش بین حرفه ای: راه کاری جهت بهبود مراقبت سلامت

پیام:
چکیده:
مقدمه
آموزش بین حرف ای یکی از روش های آموزشی است که در متون مختلف، استفاده از آن تاکید شده است و اعتقاد بر این است که می تواند باعث افزایش همکاری های بین حرفه ای و بهبود کیفیت مراقبت از بیمار شود. با توجه به اهمیت کار تیمی در بهبود مراقبت از بیمار، در این مطالعه با مرور پژوهش های انجام شده در این زمینه، به بررسی نقش آموزش بین حرفه ای در بهبود مراقبت سلامت پرداخته شده است.
روش ها
در این مطالعه مروری غیر نظام مند برای رسیدن به اهداف مطالعه، در بازه زمانی سال های 2000 تا 2013 مقالات با کلید واژه های آموزش بین حرفه ای، یادگیری بین حرفه ای و بهبود مراقبت سلامت در منابع اینترنتی و پایگاه های اطلاعاتی Eric، Science Direct، SID و همچنین در منابع کتابخانه ای و نشریات ایرانی در حیطه آموزش در علوم پزشکی جستجو و از نتایج 30 مقاله که ارتباط بیشتری با موضوع مورد مطالعه و اهداف آن داشتند، استفاده گردیدند.
یافته ها
از مجموع 73 مقاله بررسی شده مستندات 30 مقاله مرتبط و معتبر استخراج شد. عمده مطالعات بر تاثیر آموزش بین حرفه ای بر دانش و نگرش فراگیران دلالت داشتند. این درحالی است که در برخی مطالعات تاثیر آن بر بهبود عملکرد و کار گروهی و ارتقاء سطح سلامت جامعه نیز گزارش شده است.
نتیجه گیری
با توجه به اهمیت آموزش و یادگیری بین حرفه ای در بهبود دانش، نگرش و مهارت حرفه های سلامت، این نوع آموزش می تواند نقش مهمی در ارتقاء سلامت که هدف غایی و نهایی در ارائه خدمات سلامت به شمار می آید، داشته باشد.
زبان:
فارسی
صفحات:
54 تا 62
لینک کوتاه:
magiran.com/p1416472 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!