الویت بندی اهداف استراتژیک با استفاده از تکنیک برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی (LFPP)و ترسیم نقشه استراتژی به کمک مفاهیم کارت امتیازی و روش آنالیز مسیر

پیام:
چکیده:
امروزه سازمان ها برای رسیدن به رشد و تعالی، بی نیاز از تدوین و الویت بندی اهداف استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک و در نهایت ارزیابی عملکرد خود نیستند]5[.کارت امتیازی متوازن با ساختاری سلسله مراتبی و علت و معلولی می تواند مسیر رشد سازمان را هموار و گام های تعالی را هموار سازد، چرا که علاوه بر پایش اهداف مالی، سایر عوامل موثر و کلیدی رشد و موفقیت را هم در نظر گرفته و کنترل می کند]3[. نقشه استراتژی حاصل از مفاهیم کارت امتیازی متوازن، در حقیقت مدل علت و معلولی پیچیده ای است که اثر بعد رشد و یادگیری سازمان بر فرایندهای داخلی، مشتری و نهایتا وجه مالی سازمان را در بر می گیرد.نقشه استراتژی با در نظر گرفتن ارتباط میان اهداف استراتژیک سازمان، مسیر رشد در سازمان را مشخص می کند]6[. برای بهبود و گسترش کاربرد مدل کلاسیک کارت امتیازی متوازن در سال های اخیر، روش های متنوعیمورداستفاده قرارگرفته است که به ترکیب آن با مدل های کمی و کیفی پرداخته اند]8[. در این پ‍ژوهش که نوعی از مطالعه موردی یا موردکاوی برای شرکت نفت سپاهان محسوب می شود، پس از مطالعه ادبیات استراتژی، کارت امتیازی متوازن و بررسی راه حل های ارائه شده جهت بهبود کاربرد آن در توسعه نقشه استراتژی و اهداف استراتژیک، به بررسی جدیدترین نمونه روش های الویت بندی اهداف استراتژیک پرداختیم. نهایتا مدلی پیشنهاد گردید که پس از وزن دهی و الویت بندی مضامین و اهداف استراژیک، نقشه استراتژی شرکت نفت سپاهان را ترسیم کند]1[.
زبان:
فارسی
در صفحه:
71
لینک کوتاه:
magiran.com/p1483111 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!