بررسی آلودگی مواد مورد سوء مصرف به باسیلوس ها

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
آلودگی های میکروبی مواد غیر قانونی و مورد سوء مصرف شایع است. بیماری های عفونی مانند اندوکاردیت، استئو آرتریت و باکتریمی در معتادان تزریقی دیده می شود. باسیلوس ها دسته وسیعی از باکتری ها را شامل می شوند. از این خانواده دو گونه با نام های باسیلوس آنتراسیس (عامل بیماری سیاه زخم) و باسیلوس سرئوس (عامل ایجاد عفونت های غذایی) از نظر پزشکی حائز اهمیت می باشند. بنابراین بررسی مواد غیر قانونی از نظر وجود آلودگی های باکتریایی ضروری به نظر می رسد. هدف از انجام این تحقیق بررسی آلودگی مواد مورد سوء مصرف به باسیلوس ها بود.
روش بررسی
بیست و چهار نمونه مواد مورد سوء مصرف شامل هروئین، تریاک، آمفتامین و مت آمفتامین که مورد بررسی های کامل سم شناسی قرار گرفته بودند، به صورت تصادفی جهت انجام مطالعه انتخاب شدند. تمامی نمونه ها با استفاده از روش های استاندارد باکتریولوژیک مورد آزمایش قرار گرفتند.
یافته ها
نتایج حاصل از کشت اولیه و آزمون های تاییدی نشان دادند که تمامی نمونه ها دارای آلودگی باکتریایی از خانواده باسیلاسه (آنتراسیس، سرئوس و سوبتیلیس) بودند.
بحث و نتیجه گیری
با توجه به ترکیبات مختلف مواد مورد سوء مصرف و نیز فرایندهای گوناگون تهیه و توزیع این مواد در شرایط غیر استریل و غیر بهداشتی، ایجاد انواع آلودگی را در آن ها توجیه می کند. بنابراین انجام آزمون های غربالی به صورت متناوب و گزارش علمی آن ها ضمن آگاهی به جامعه پزشکی برای آموزش قربانیان اعتیاد و خانواده های آن ها مفید خواهد بود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
207
لینک کوتاه:
magiran.com/p1485949 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!