کاربرد کینزیوتیپ بر روی عضلات کمر حین فلکشن ایستا

چکیده:
هدف
سستی بافت های غیر فعال ستون فقرات حین خم شدن های طولانی مدت ستون فقرات ثبات ستون فقرات را برهم می زند. در این مطالعه اثرات کاربرد کینزیوتیپ بر روی پدیده فلکشن ریلکسیشن عضلات ارکتوراسپاین قبل و بعد از فلکشن ایستا بررسی شده است.
روش
تحقیق بر روی 22 نفر از دانشجویان خانم سالم دانشگاه انجام شد. فعالیت الکترومیوگرافی عضلات ارکتوراسپاین در دو حالت قبل و بلافاصله بعد از 10 دقیقه فلکشن ایستای ستون فقرات کمری اندازه گیری شد.
یافته ها
بنابر یافته های تحقیق، کاربرد کینیوتیپ باعث می شود عضلات ارکتوراسپاین حین فلکشن زودتر خاموش شوند و حین اکستنشن دیرتر فعال گردند. به عبارت دیگر کاربرد کینزیوتیپ باعث می شود پدیده فلکشن ریلکسیشن در عضلات ارکتوراسپاین طولانی تر شود (p<0.05). همچنین 10 دقیقه فلکشن ایستا باعث می شود عضلات ارکتوراسپاین حین فلکشن دیرتر خاموش شوند و حین اکستنشن زودتر فعال گردند (p<0.05). کاربرد کینزیوتیپ نتوانست تاثیر 10 دقیقه فلکشن ایستا بر روی فلکشن ریلکسیشن را جبران کند.
بحث و نتیجه گیری
اگرچه کاربرد کینزیوتیپ نتوانست به صورت کامل آثار 10 دقیقه فلکشن ایستا را جبران کند، اما ممکن است به صورت محافظتی، باعث کاهش استرین بر روی ساختارهای ویسکوالاستیک شود و پدیده فلکشن ریلکسیشن را در افراد کمردردی و افراد مستعد کمر درد بهبود بخشد.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
3 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p1505015 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!