اثر سیم های حافظه دار بر ارتعاشات آزاد ورق ساندویچی

چکیده:
آلیاژهای حافظه دار به علت نمایش رفتارهای ویژه از جمله میرایی بالا، قابلیت حافظه داری و سوپرالاستیسیته برای کاربرد در سامانه های مختلف مهندسی مورد توجه قرار گرفته اند.
همچنین باتوجه به توسعه کاربرد سازه های کامپوزیتی و به خصوص ساختارهای ساندویچی در صنایع مختلف از جمله هوافضا، برای اولین بار در کار حاضر تلاش شده تا اثر برخی از ویژگی های آلیاژهای حافظه دار بر رفتار ارتعاشات آزاد پانل ساندویچی حافظه دار مستطیلی با هسته انعطاف پذیرعرضی و رویه کامپوزیتی بررسی شود. به این منظور، الیاف حافظه دار در رویه های کامپوزیتی ورق ساندویچی، هم جهت با الیاف گرافیت تعبیه شده است. در این بررسی، از تئوری بهبود یافته مرتبه بالای صفحات ساندویچی[i] استفاده شده، به نحوی که در رویه های کامپوزیتی از تئوری برشی مرتبه اول[ii] و در هسته میانی از تئوری الاستیسیته با در نظر گرفتن اثرات اینرسی هسته میانی و رویه ها استفاده شده است. معادلات حاکم برای شرایط مرزی اطراف لولا با استفاده از اصل همیلتون استخراج و تنش بازیافتی ناشی از تحریک سیم های SMA به عنوان اثر نیروهای خارجی در نظر گرفته شده و مسئله، به کمک روش گالرکین ساده و حل شده است. نتایج حاصله بیانگر بهبود فرکانس ها و برخی ویژگی های سامانه به نسبت افزایش دمای سیم های SMA است.
زبان:
فارسی
صفحات:
29 تا 40
لینک کوتاه:
magiran.com/p1534524 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!