ارائه روش پیشنهادی برای تولید ارتعاش(شتابنگاشت) مصنوعی با استفاده از آنتروپی تقریبی و آنالیز اجزای اصلی برای تحلیل دینامیکی سازه های آبی

چکیده:
اغلب پدیده های طبیعی اتفاقی از نظم خاصی پیروی نمی کنند. در علوم مهندسی، شناخت و بررسی این پدیده ها از جهات مختلف ضروری می باشد و از جایگاه خاصی برخوردار است. در بسیاری از حالات، طرح نهایی تسهیلات بحرانی یا سازه های مهم از قبیل نیروگاه های برق هسته ای، سدها، شبکه های انتقال نیرو و ساختمانهای مرتفع بر اساس تحلیل کامل تاریخچه زمانی تهیه می شود. یکی از کاربردهای مطلوب آنالیز اجزای اصلی، استفاده از آن به عنوان ابزاری کمکی در آموزش شبکه های عصبی، عصبی فازی و... است. آنالیز اجزا اصلی (PCA)یک تکنیک مفید آماری است. این تبدیل، تبدیلی بهینه در کارهای فشرده سازی و کاهش بعد است و خطای میانگین مربعات حاصل از فشرده سازی را کمینه می کند. این تبدیل وابسته به داده های ورودی می باشد. در این تحقیق با توجه به نیاز مهندسان سعی در ارائه روش های موثر و مفید جهت بررسی و تولید ارتعاش مصنوعی برپایه توانمندی آنالیز اجزای اصلی و آنتروپی تقریبی شده است. در روش پیشنهادی میزان نامنظمی رکورد ها بررسی شده و با کاهش زمان اجرای الگوریتم، سعی در کاهش مدت زمان در تولید شتابنگاشت های مصنوعی شده است.با توجه به روش ارایه شده می توان در تحلیل و طراحی نیروگاه های برق آبی،سدها،شیکه های انتقال نیرو و ساختمانهای بلند در برابر بارهای جانبی استفاده کرد.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1536252 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!