ارزیابی ویژگی های فیزیکی و شیمیایی نانوذرات کایتوزان تری پلی فسفات بارگذاری شده با کورکومین

پیام:
چکیده:
مقدمه
کورکومین دارای اثرات ضد سرطانی و ضدمیکروبی بوده و در آب نامحلول است. محلول بودن دارو برای رسیدن آن به سلول های هدف ضروری می باشد. هدف از این مطالعه، استفاده از نانوذرات کایتوزان تری پلی فسفات جهت حل پذیر نمودن کورکومین در آب و انتقال مقادیر کافی از آن به بافت های هدف بود.
روش کار
در این مطالعه، نانوذرات با استفاده از روش ژل سازی یونی از کایتوزان و نمک تری پلی فسفات ساخته شد. محلول امولسیفیه شده کورکومین نیز در حین ساخت نانوذرات کایتوزان تری پلی فسفات در آن بارگذاری گردید. سپس با استفاده از زتا آنالایزر اندازه و بار نانوذرات اندازه گیری شد و با استفاده از میکروسکوپ نیروی اتمی شکل و اندازه نانوذرات ارزیابی گردید. همچنین مقدار داروی بارگزاری شده در نانوذرات کایتوزان با استفاده از اسپکتروفوتومتر اندازه گیری شد.
نتایج
زتا آنالایزر بار نانوذرات کایتوزان تری پلی فسفات حاوی کورکومین را 2±7 میلی ولت مثبت و اندازه این نانوذرات را 5±165 نانومتر تعیین نمود. میکروسکوپ نیروی اتمی نیز نشان داد که نانوذرات به شکل کروی می باشند. اندازه گیری جذب نوری مشخص نمود که 1±67 درصد از کورکومین بر روی نانوذرات کایتوزان تری پلی فسفات بارگذاری گردیده است.
نتیجه گیری
مطالعه ما نشان داد که با استفاده از روش ژل سازی یونی، می توان میزان قابل توجهی از داروی کورکومین را به صورت حل پذیر در آب در نانوذرات کایتوزان تری پلی فسفات بارگذاری نمود
زبان:
انگلیسی
صفحات:
31 تا 37
لینک کوتاه:
magiran.com/p1568963 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!