ارزیابی وب سایت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی در سال 1393

پیام:
چکیده:
مقدمه
بازبینی و ارزیابی منظم وب سایت ها از جنبه های ساختاری و محتوایی (وب سنجی) و به دنبال آن مشخص شدن نقاط ضعف و قوت آن ها، راهبردی مناسب برای سیاست گذاری و تصمیم گیری به دست خواهد داد. از شاخص های وب سنجی می توان به قابلیت رویت، میزان تاثیرگذاری وب سایت، فایل های غنی شده، رتبه ترافیک و اندازه اشاره کرد. هدف این پژوهش ارزیابی و مقایسه وب سایت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان بر اساس شاخص های وب سنجی می باشد.
روش کار
این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی_مقطعی بود، که به روش پژوهش وب سنجی با استفاده از تحلیل پیوند انجام گرفت. جامعه آماری پ‍ژوهش شامل کلیه وب سایت های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال 1393 بود. برای گردآوری اطلاعات، از موتورکاوش گوگل استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی با استفاده از نرم افزار Excel استفاده شد.
یافته ها
یافته ها نشان داد که بیمارستان اکباتان از نظر میزان رویت پذیری، و ضریب تاثیرگذاری وب خالص، بیمارستان شهید بهشتی از نظر شاخص های اندازه، رتبه ترافیک، فایل های غنی شده رتبه اول را کسب داشته اند. در رتبه بندی کلی وب سایت بیمارستان شهید بهشتی در رتبه اول و بیمارستان ولیعصر تویسرکان با امتیاز 135 در رتبه آخر قرار گرفت.
نتیجه گیری
نتایج نشان می دهد که بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظر حضور در وب در وضعیت مطلوب نیستند. با توجه به اهمیت وب سایت ها در اطلاع رسانی و حاکمیت فضای مجازی بر امور سازمان های خدماتی، لازم است که مسوولان وب سایت ها، برنامه ریزی و اقدامات بیشتری در جهت ارتقاء کمی و کیفی وب سایت های واحدهای خود نمایند.
زبان:
فارسی
صفحات:
53 تا 61
لینک کوتاه:
magiran.com/p1574788 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!