حسابرسی مراقبت های پرستاری مرتبط با جداسازی نوزادان از دستگاه تهویه مکانیکی در بخش های مراقبت های ویژه نوزادان

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
تهویه مکانیکی یکی از درمان های رایج در بخش مراقبت های ویژه نوزادان است که در عین حال با عوارض بسیاری همراه می باشد. یکی از راه کارهای کاهش عوارض، ارایه مراقبت های پرستاری مطابق با استانداردها است. این مطالعه به منظور تعیین میزان مطابقت مراقبت های پرستاری مرتبط با جداسازی نوزادان از دستگاه تهویه مکانیکی با استانداردها، در بخش های مراقبت های ویژه نوزادان انجام یافته است.
روش بررسی
در این مطالعه توصیفی (از نوع حسابرسی)، 105 مورد مراقبت پرستاری مرتبط با جداسازی نوزادان از دستگاه تهویه مکانیکی در بخش های مراقبت ویژه نوزادان بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سال 1394 با روش نمونه گیری از رویداد، مورد مشاهده قرار گرفت. اطلاعات از طریق پرسشنامه جمعیت شناختی نوزادان بستری و پرستاران شاغل و فهرست وارسی مراقبت های پرستاری جداسازی از دستگاه تهویه مکانیکی، جمع آوری شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کای دو در سطح معناداری 05/0>p تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها
میزان مطابقت مراقبت های پرستاری مرتبط با جداسازی از دستگاه تهویه مکانیکی با استانداردها، 3/68% بود که به تفکیک میزان رعایت استانداردهای مراقبتی قبل از جداسازی 4/71%، حین جداسازی 7/65% و بعد از جداسازی 4/66% ارزیابی گردید.
نتیجه گیری
مراقبت های مرتبط با جداسازی از دستگاه تهویه مکانیکی فاصله زیادی با استانداردها دارد و به منظور ارتقای آن، به کارگیری راهنمای بالینی مراقبت های پرستاری و نظارت بالینی مدیران بر نحوه اجرای آن پیشنهاد می گردد.
زبان:
فارسی
صفحات:
159 تا 174
لینک کوتاه:
magiran.com/p1582417 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!