مدل سازی توزیع اندازه ذرات در سیستم های پلیمریزاسیون امولسیونی بوتیل آکریلات و بوتادی ان

چکیده:
توزیع اندازه ذرات، یکی از مهم ترین پارامتر های لاتکس های تولید شده به روش پلیمریزاسیون امولسیونی است. این پارامتر بر خواص رئولوژیکی، نوری، چسبندگی، تشکیل فیلم و و مقامت مکانیکی لاتکس تاثیر گذرا است. در این راستا، مدل سازی توزیع اندازه ذرات در پلیمریزاسیون امولسیونی از نقطه نظر مطالعات مکانیزمی و کاربردی از اهمیت بسزایی برخوردار است. توسعه دینامیکی توزیع اندازه ذرات توسط مجموعه ای از معادلات موازنه جمعیت که وقایع متعددی از جمله هسته زایی، رشد و انعقاد را در بر می گیرد، توصیف می شود. حجم تولید بالا و کاربرد گسترده پلی بوتیل آکریلات و پلی بوتادین که به روش پلیمریزاسیون امولسیونی تولید می شوند، بر اهمیت مدل سازی این دو فرآیند در راستای بهبود درک مکانیسمی و تولید محصولات مورد نظر می افزاید. در این پژوهش مدلی مکانیزمی بر مبنای معادلات موازنه جمعیت برای پیش بینی توزیع اندازه ذرات در پلیمریزاسیون امولسیونی بوتیل آکریلات و بوتادی ان ارائه شده است و روش حجم محدود برای گسسته سازی معادلات موازنه جمعیت مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج حاصل از مدل سازی این دو فرآیند به منظور بررسی اثر غلظت عامل فعال کننده سطح بر روی تغییرات درصد تبدیل و متوسط قطر ذرات در مقایسه با داده های تجربی مورد بررسی قرار گرفته است.
زبان:
فارسی
صفحات:
169 تا 181
لینک کوتاه:
magiran.com/p1589970 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
دسترسی سراسری کاربران دانشگاه پیام نور!
اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه پیام نور در سراسر کشور، در صورت ثبت نام با ایمیل دانشگاهی، تا پایان فروردین ماه 1403 به مقالات سایت دسترسی خواهند داشت!
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!