الگوی کارسنجی و زمان سنجی برای بهبود عملکرد مستمر در مشاغل اداری ناجا

پیام:
چکیده:
نیروی انتظامی به مثابه سازمانی انسان محور و موثر در سطح جامعه مطرح است. این سازمان به منظور افزایش رضایتمندی جامعه و اثربخش شدن خدمات باید، متناسب با محیط، فرایند کاری خود را تغییر دهد و آن را بهبود بخشد. از طرفی کارسنجی و زمان سنجی زمینه مناسب برای کشف نقاط قوت و زمینه های بهبود فرایند را ایجاد و با تعیین برنامه های اجرایی به تعالی و بهبود در سازمان کمک می کند. در این مقاله به دنبال معرفی الگوی کارسنجی و زمان سنجی به منظور بهبود عملکرد در مشاغل اداری ناجا هستیم. پس نوع پژوهش کاربردی است. برای گردآوری داده های پژوهش از تلفیق مطالعه اسنادی و بررسی میدانی استفاده می شود.
بنابراین این پژوهش پژوهشی کمی و کیفی است. برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پنجاه نفر انتخاب شدند و از این افراد 43 پرسش نامه تکمیل شده به میزان 91/0 به دست آمد که نشان دهنده سطحی مطلوب از پایایی است. پس از بررسی مبانی تحقیق و نیز مصاحبه با افراد خبره، الگوی کارسنجی و زمان سنجی هشت مرحله ای به طور حلقوی عرضه شد. برای تثبیت الگو سه موقعیت شغلی از معاونت نیروی انسانی به دلیل ازدحام و همچنین حجم کاری زیاد به مثابه نمونه انتخاب شد. این سه موقعیت شامل هفت نفر بود و نوزده فرایند را این هفت نفر انجام می دادند. تحلیل و بررسی این مشاغل نشان داد که، در صورت استانداردسازی فرایند کاری و نیز حذف دوباره کاری، متوسط بی کاری غیر مجاز به ازای هر فرد حداقل 6600 دقیقه در ماه می شود. بنابراین این مشاغل، برای اجرای ماموریت، نیازی به نیروی انسانی جدید ندارند.
زبان:
فارسی
در صفحه:
13
لینک کوتاه:
magiran.com/p1593255 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!