عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال 1394

چکیده:
زمینه و هدف
هدف پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر کیفیت آموزش تئوری و بالینی از دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد است.
روش بررسی
روش پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و جامعه آماری پژوهش را دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل می دهد که به روش نمونه گیری تصادفی تعداد 330 دانشجو (214 زن و 116 مرد) و 125 استاد (44 زن و 81 مرد) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاد در این پژوهش پرسشنامه ای محقق ساخته می باشد و شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات آزمون های فریدمن و آزمون t مستقل می باشد.
یافته ها
از نظر اعضای هیئت علمی مهم ترین عامل موثر بر کیفیت آموزش دروس تئوری حضور به موقع دانشجویان در کلاس درس و از نظر دانشجویان علاقه و رغبت دانشجویان به رشته تحصیل بوده که میانگین نمرات این 2 مولفه در بین اساتید و دانشجویان اختلاف معنی دار داشته است (P<0/001). از نظر اعضاء هیئت علمی و دانشجویان مهم ترین عامل موثر بر کیفیت آموزش دروس بالینی استفاده از مدرس دروس تئوری جهت مدرس بالینی بوده است که میانگین نمره این مولفه در بین اساتید و دانشجویان اختلاف معنی دار داشته است (0/01=P).
نتیجه گیری
با به کارگیری مدرسین دروس تئوری جهت دروس بالینی می توان کیفیت آموزش بالینی را افزایش داد؛ همچنین با ایجاد انگیزه و افزایش علاقه و رغبت دانشجویان می توان هم در حضور به موقع آن ها در کلاس درس ثاتیر مثبت گذاشت هم کیفیت آموزش تئوری را بالا برد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
38
لینک کوتاه:
magiran.com/p1593850 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!