نقش مسیح (ع) در دولت امام مهدی (عج)

پیام:
چکیده:
در این پژوهش، نقش بی بدیل حضرت مسیح (ع) در دولت امام مهدی (عج) بر اساس روایات اسلامی بررسی خواهد شد. روش گردآوری اطلاعات، اسنادی و کتابخانه ای و روش ارزیابی اطلاعات نیز توصیفی _ تحلیلی است. در احادیث مهدوی، از عیسی بن مریم (ع) به عنوان یکی از یاران حضرت مهدی (عج) یاد شده است. او در عصر ظهور امام مهدی (عج) از آسمان نزول می کند و با آن حضرت نماز می گذارد و به وی اقتدا می کند. این اقتدا ثابت می کند که حتی پیامبر برگزیده الهی، خادم و وزیر دولت مهدی (عج) است و ماهیت قیام امام عصر (عج) ، ماهیتی دینی و به منظور اقامه استوانه های دین و شریعت است. سپس وی معاون و کمک کار مهدی (عج) خواهد بود. در این میان، اشتراک این دو رهبر جهانی در هدف خود، بسیار روشن است. از آن جا که امام مهدی (عج) فرزند پیامبر خاتم و شریک قرآن به شمار می آید، می توان گفت مهدی (عج) و مسیح (ع) برای احیای آیین دین خاتم، آخرین پیامبر و آخرین کتاب آسمانی قیام خواهند کرد.
بر اساس روایات اسلامی، مهدی (عج) رهبر دادگستر انقلاب دینی و جهانی است. عیسی بن مریم (ع) نیز در کنار آن حضرت در راه جهانی سازی فرهنگ دادگری اسلام خواهد کوشید و موانع را از میان برخواهد داشت. بر این اساس، یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت انقلاب جهانی مهدوی، حضور «مسیح» در کنار «مهدی» است. او با این که سردار دغل ستیز دولت مهدی (عج) است و نماد صلیب و دجال و یاجوج و ماجوج را برخواهد انداخت، قاضی القضات، وزیر خزانه داری و پیک صلح جهانی مهدی (عج) نیز خواهد بود. از این رو، انتظار دولت عدل مهدی، انتظار وزیر الهی او نیز هست. پیام نماز عیسی (ع) در صف جماعت امام مهدی (عج) و وزارت و ماموریت او در کنار مهدی (عج) ، این است که منتظرانش باید هم به آسمان، چشم نیاز ونیایش بدوزند و اقامه نماز کنند و هم آفت شناسی سترگ باشند و با نفاق، دروغ، دجال و دغل، میانه ای نداشته باشند و بدانند شناسایی دغل و دروغ دجال، بصیرت عیسوی می خواهد.
زبان:
فارسی
در صفحه:
111
لینک کوتاه:
magiran.com/p1622973 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!