مقایسه اثر افزودن نئوستیگمن و کتامین به بوپیواکائین 25% جهت بی دردی اپی دورال در بیماران کاندید عمل جراحی غیر اورژانس شکستگی فمور

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
درد یک مشکل پیچیده طبی استکه کنترل ناکافی آن پس از عمل جراحی اثرات نامطلوبی بر وضعیت فیزیولوژیکی،متابولیکی و روحی بیمار دارد. افزودن مکملهای جدید منجر به افزایش مدت بیدردی میشود. هدف این مطالعه مقایسه افزودن نئوستیگمین وکتامین به بوپیواکائین 25/0% در بی حسی اپی دورال در افزایش مدت بیدردی بعد از عمل میباشد.
مواد و روش ها
در این کارآزمایی بالینی دوسوکور90 بیمار بالای 50 سال با ASA کلاس I،II کاندید عمل جراحی الکتیو ران به صورت تصادفی در سه گروه نئوستیگمین ، کتامین و شاهدتقسیم شدند. همه بیماران بی حسی اپیدورال با بوپیواکائین 25/0 % به میزان cc/segment2دریافت کردند.بعلاوه درگروه اول60میکروگرم نئوستیگمین،درگروه دوم40 میلیگرم کتامیناضافه شد.میزان درد پس از عمل براساس معیار VASو مدت زمان بی دردی و مقدار مسکن مصرفی تعیین و بین سه گروه مقایسه شد.
یافته ها
میانگین اسکور درد در 6 و12 ساعت بعد عمل در گروه کتامین به طور معنی داری کمتر از دو گروه دیگر و در گروه نئوستیگمین کمتر از پلاسبو بود .p ≤ 0.01) ). میانگین مدت بیدردی بعد از عملدر گروه کتامین به طور معنی داری بیشتر از دو گروه دیگر و درگروه نئوستیگمین بیشتراز پلاسبو بود.p ≤ 0.01) ).میانگین دوزمصرفی مسکن(پتدین)در گروه کتامین از همه کمتر بود((P≤0.001.
نتیجه گیری
نئوستیگمین وکتامین همراه با بوپیواکائین 25/0% در بیحسی اپیدورال موجب افزایش مدت بی دردی بعد عمل وکاهش مصرف مسکن می شود که در مورد کتامین بیشتر از نئوستیگمین بوده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
61 تا 67
لینک کوتاه:
magiran.com/p1623646 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!