مدیریت عملکرد در موسسات پلیس: چارچوب نظری

نویسنده:
مترجم:
غلام جاپلقیان
چکیده:
هدف از نگارش این مقاله تعریف ساختاری نظام مند است که به فعالان پلیس کمک می کند مدیریت عملکرد را ایجاد و به روش هایی فنی و عقلانی تر تحلیل کنند. این طرح بر اساس یکی از روش های گولد موسوم به پژوهشگر میدانی همراه کامل صورت گرفته است. یافته ها دلالت دارد که الگوی مدیریت عملکرد از الگوی فرماندهی و کنترل سنتی عقلانی تر است و ممکن است یکپارچگی در مدیریت پلیس را افزایش دهد. این الگو از طریق جمع آوری نظام مند و گزارش از جریان داده ها برای سنجش عملکرد، به جای تکیه بر اطاعت کورکورانه، به دست می آید. این الگو محدود است؛ زیرا کیفیت های ملموس مهم عملکرد را در نظر نگرفته است (نگرش، اقدامات، داوری ها)؛ در دستان مدیران خودرای می تواند ناعادلانه باشد و بیش از حل مشکلات، دشواری به وجود آورد. ممکن است قوه تشخیص مامور را محدود کند و به مثابه ابزار یادگیری توصیه نشده است. شاخص های عملکردی در معرض اشتباهات و خطاهای سنجش هستند. بیشتر موسسات پلیس تاکنون عناصر لازم داده را برای اجرای الگو مدیریت عملکردی دریافت کرده اند. سیاست گذاران، خط مشی گذاران و مدیران اجرایی پلیس می توانند از این الگو استفاده کنند و دقیقا بسنجند که موسسات پلیس و برنامه های فردی چگونه عمل می کنند.
نتیجه این مقاله فرصت هایی را برای فعالان پلیس فراهم می آورد تا فرایندهای جدید مدیریت را برای بهبود پاسخ گویی و عملکرد بپذیرند. چارچوب فرایند مدیریت همگانی می تواند در هر موسسه پلیس با هر اندازه ای و یا در هر برنامه پلیسی به کار گرفته شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
135
لینک کوتاه:
magiran.com/p1679062 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!