ظهور فین تک ها محرک تغییر در مدل کسب و کار بانکداری

نویسنده:
چکیده:

فناوری‌های مالی به زودی ماهیت تقریبا همه فعالیت مالی از قبیل بانکداری، صنعت پرداخت و مدیریت ثروت را تغییر خواهد داد. هیچ ‌کسب‌وکاری در آینده از این فناوری‌های اختلال‌گر ایمن نیست و هر شرکت باید یک استراتژی برای بهره‌برداری از مزایای قدرتمند انقلاب جدید فناوری داشته باشد. این محیط بسیار جسورانه و پرشتاب، برندگان و بازنده‌های فراوانی را ایجاد می‌کند. همچنین باعث ایجاد پتانسیل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا فرصت‌های رشد می‌شود. بازیکنان جدید این حوزه پتانسیل تبدیل شدن به ویزا، پی پال یا چارلز شواب بعدی را دارند. اکوسیستم فین‌تک شامل حوزه‌های پرداخت و نقل و انتقال، بانکداری خرد، وام و تامین مالی، مدیریت دارایی و ثروت، بازارها و مبادلات ارزی، بیمه و معاملات بلاکچیناست. فناوری مالی باعث تغییر در مدل ‌کسب‌وکار بانک‌ها و ایجاد بانکداری دیجیتال گردیده است. بر اساس پیش‌بینی موسسات بین‌المللی، در سال 2020، بانکداری دیجیتالی مدل اصلی صنعت بانکداری خواهد بود و بانک‌ها برای حفظ جایگاه خود در محیط رقابتی باید بر روی فناوری‌های نوین و نوآوری باز سرمایه‌گذاری کنند.
در این مقاله، ابتدا تعاریفی از شرکت‌های فین‌تک و فناوری‌های مرتبط ارایه می‌شود و سپس به چالش‌های پیش رو به خصوص چالش مقررات پرداخته ‌می‌شود که باعث ظهور زیرمجموعه جدیدی از  فین‌تک به نام رگ‌تک برای پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای مواجهه نوآوری‌های تکنولوژیکی با مشکلات مقرراتی و تسهیل انطباق با مقررات قانونی شده است. در نهایت، به مواجهه صنعت بانکداری با ظهور فین‌تک‌ها و راهکارهای حفظ جایگاه بانک‌ها در این محیط رقابتی پرداخته می‌شود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
11
لینک کوتاه:
magiran.com/p1734013 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!