بررسی اثر زمان انجام فرایند بر ریزساختار و رفتار خوردگی پوشش های سرامیکی ایجاد شده به روش اکسیداسیون الکترولیتی پلاسمایی (PEO) روی تیتانیوم خالص

پیام:
چکیده:

در این مطالعه اثر زمان انجام فرایند پوشش‏دهی بر ریزساختار سطح و رفتار خوردگی پوشش‏های حاصل از فرایند اکسیداسیون الکترولیتی پلاسمایی (PEO) روی زیرلایه تیتانیوم خالص بررسی شد. فرایندهای پوشش‏دهی در حمام پایه آلومیناتی و در شرایط یکسان ولتاژ ثابت 420 ولت و در سه زمان مختلف 180، 240 و 300 ثانیه انجام شدند. با مطالعه ریزساختار سطح پوشش‏ها مشخص شد که پوشش تشکیل‏شده در مدت زمان 180 ثانیه دارای ساختاری متراکم‏تر و یکنواخت‏تر همراه با حفرات سطحی ریزتر و تخلخل کم‏تری بود. الگوی پراش پرتو ایکس پوشش حاصل نشان داد که این پوشش از فازهای اکسیدی‏تیتانیوم (روتیل و آناتاز) وTiAl2O5 تشکیل شده بود. هم‏چنین بررسی رفتار خوردگی پوشش‏ها توسط آزمون های پلاریزاسیون پتانسیودینامیک و طیف سنجی امپدانس الکتروشیمیایی در محلول خورنده کلرید‏سدیم 5/3 درصد وزنی نشان داد که پوشش تشکیل‏شده در مدت زمان 180 ثانیه دارای نجیب‏ترین پتانسیل خوردگی و کم‏ترین چگالی جریان خوردگی و در نتیجه بهترین مقاومت به خوردگی بود.

زبان:
فارسی
در صفحه:
9
لینک کوتاه:
magiran.com/p1739945 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!