سنتز الکتروشیمیایی و مطالعه طیف الکتروشیمیایی درجای نانوکامپوزیت های رسانای برپایه پلی(2-آمینوفنول)-تیتانیم دی اکسید و روی اکسید

چکیده:
در این پژوهش، طیف الکتروشیمی درجا به عنوان ابزاری قوی در مطالعه و توسعه نانو کامپوزیت های پلیمری رسانا جدید معرفی شده است. نانو کامپوزیت های پلیمری از 2-آمینوفنول با روش ولت سنجی چرخه ای و الکتروپلیمرشدن درجا با استفاده از نانو ذرات تیتانیم دی اکسید و روی اکسید، بر سطح طلا و الکترود ایندیم اکسید قلع شیشه ای سنتز و مطالعه شدند. فیلم های پلیمری و نانوکامپوزیت های پلیمری با روش ولت سنجی چرخه ای، اندازه گیری رسانایی الکتریکی درجا، طیف سنجی های فرابنفش درجا و زیرقرمز تبدیل فوریه، میکروسکوپی های الکترونی پویشی و عبوری و پراش پرتو X بررسی شدند. طی رشد پلیمر بر سطح الکترود و با روش الکتروپلیمرشدن درجا، رفتار های متفاوت و مقادیر مختلف از پتانسیل های اکسایش-کاهش برای نانوکامپوزیت های پلیمری در مقایسه با پلی (2-آمینوفنول) مشاهده شد. همین رفتار در محیط عاری از مونومر و نانوذرات برای پلیمر ها مشاهده شد. ویژگی های طیف االکتروشیمیایی درجا و رسانایی الکتریکی درجای ترکیبات حاصل مطالعه و مقایسه شد. رفتار های متفاوتی از طیف سنجی فرابنفش درجای نانوکامپوزیت های پلیمری 2-آمینوفنول در مقایسه با پلی (2-آمینوفنول) با تغییر پتانسیل به کار رفته مشاهده شد که حاکی از خواص نوری مختلف است. نتایج حاصل از رسانایی الکتریکی در جای پلیمر ها و نانو پلیمرهای سنتزی در محیط اسیدی و با وجود الکترولیت کمکی، بیانگر بهبود رسانایی الکتریکی پلی (2-آمینوفنول) در مجاورت نانوذرات است. همچنین، ساختار و شکل شناسی نانوذرات در پلی (2-آمینوفنول) با طیف سنجی زیرقرمز تبدیل فوریه و میکروسکوپی های الکترونی پویشی و عبوری بررسی شد. در نهایت، وجود نانوذرات در پلیمر با پراش پرتو X تایید شد.
زبان:
فارسی
صفحات:
325 تا 335
لینک کوتاه:
magiran.com/p1761570 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!