ارزیابی استحکام ضربه ای مواد کامپوزیتی و چندلایه های الیافی فلزی هیبرید شده با نانورس پس از قرارگیری در معرض شوک حرارتی دما بالا

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
مواد کامپوزیتی نظیر چندلایه های پلیمری تقویت شده با الیاف به طور گسترده ای در کاربردهای مختلف مهندسی مورد استفاده قرار می گیرند. از بزرگترین موانع استفاده از این مواد در کاربردهای پیشرفته، کاهش خواص مکانیکی و انسجام ساختاری آن ها در مواجهه با دماهای بالا است. در این مقاله، اثر افزودن نانورس بر خواص ضربه ای چندلایه های کامپوزیتی و چندلایه های الیافی فلزی قبل و بعد از مواجهه با شوک حرارتی دما بالا مورد بررسی قرار گرفته است. به این منظور، نانورس توسط همزن مکانیکی، همگن ساز مکانیکی سرعت بالا و همگن ساز مافوق صوت به رزین اپوکسی خالص افزوده شد. سپس چندلایه های کامپوزیتی و چندلایه های الیافی فلزی 2/1 با استفاده از ورق-های آلومینیوم، رزین اپوکسی خالص و بهبودیافته با نانورس و الیاف شیشه توسط روش لایه چینی دستی تولید شدند. اثر استفاده از نانورس بر استحکام ضربه ای چندلایه-های کامپوزیتی و چندلایه های الیافی فلزی پیش و پس از قرارگیری در معرض دمای 230 درجه سانتیگراد مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد که نانورس نقش موثری در حفظ خواص ضربه ای نمونه ها دارد. همچنین به سبب نقش محافظتی لایه های فلزی، میزان افت خواص ضربه ای ناشی از شوک حرارتی در چندلایه های الیافی فلزی کاهش یافت.
زبان:
فارسی
صفحات:
263 تا 274
لینک کوتاه:
magiran.com/p1770883 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!