تعیین و اولویت بندی میزان تاثیر شاخص های آسیب پذیری در بخش سازه ساختمان مراکز داده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
پیشرفت فناوری و در صدر تمامی آن ها فضای اینترنت و شبکه، امروزه کلیه فعالیت های روزمره شهروندان و سازمان ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. با این وضعیت مراکز داده به عنوان فضای نگهداری حجم انبوه اطلاعات از اهمیتی خاصی برخوردار می باشد. تداوم عملکرد و حفظ اطلاعات این مراکز، به عنوان منبع اطلاعاتی تامین کننده بسیاری از خدمات مانند بانک ها و همچنین مراکز حیاتی و حساس مانند مراکز نظامی از دیدگاه پدافند غیرعامل مورد تاکید می باشد. بر همین اساس، در این پژوهش سعی گردیده است به بررسی میزان آسیب پذیری ساختمان مراکز داده در مقابل تهدیدات ناشی از بارهای دینامیکی پرداخته شود. 8 شاخص اصلی شامل فونداسیون، اسکلت سازه، سطح مقطع اعضا، سامانه سازه ای، پوشش دیوار، مصالح ساختمانی، سقف و کف، بارگذاری و طراحی و 24 متغیر نیز از درون شاخص های اصلی استخراج گردید. با استفاده از فن های تصمیم گیری چند معیاره شامل روش smart و روش saw و توزیع پرسش نامه در میان خبرگان به اولویت بندی و وزن دهی شاخص ها پرداخته شد. شاخص بارگذاری و طراحی با وزن 0/221دارای بیشترین اهمیت بوده و پس از آن اسکلت سازه با 0/17 و سیستم سازه ای با 0/163 در جایگاه بعدی قرار گرفته اند. پس از محاسبه وزن شاخص ها به ارائه روند ارزیابی ریسک و جایگاه آسیب پذیری در آن پرداخته شده است.
[M1]درصورت امکان، در کل متن، معادل فارسی کلمات سیستم، کامپیوتر، آورده شود. /0ات سیستم، کامپیوتر، آورده شود.سپس زیرفصل آورده شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
1
لینک کوتاه:
magiran.com/p1781825 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!