شناسایی و اولویت بندی تولیدکنندگان و توزیع کنندگان اقلام عمومی مبتنی بر معیارهای چابکی و ارزشی با استفاده از یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
بکارگیری مدل های تصمیم گیری چندمعیاره برای تعیین میزان چابکی و رعایت ارزش های محوری- اسلامی در تعیین اوزان و رتبه بندی عناصر مهم و کلیدی زنجیره تامین از مهم ترین مباحث در سازمان ها به شمار می رود. از این رو در مقاله حاضر از یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره برای تعیین میزان چابکی و رعایت ارزش های محوری در تعیین اوزان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان به منظور تبدیل متغیرهای توصیفی به اعداد کمی و انجام تحلیل های مناسب اقتصادی استفاده شده است. به منظور ارائه مدل پیشنهادی، یک زنجیره تامین دو سطحی متشکل از سه تولیدکننده (با سه محصول متفاوت) و دو توزیع کننده در نظر گرفته شده است. در سنجش و ارزیابی مدل دوازده معیار چابکی و ارزشی «حساسیت و پاسخگویی نسبت به بازار، انعطاف پذیری، سرعت، کیفیت محصولات و خدمات، شایستگی، مدیریت فناوری اطلاعات، امانت داری، خدمت گزاری، عدالت محوری، صداقت، محوریت منافع و مصالح عامه و مراقبت و خودکنترلی» مورد تایید خبرگان قرار گرفت. در این مقاله، نتایج پژوهش برای یک مطالعه موردی ارائه و برای اثبات روائی و پایایی تحقیق از فرمول لاشه و آلفای کرونباخ استفاده شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
33 تا 48
لینک کوتاه:
magiran.com/p1810643 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!