اثربخشی بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی و بازیگوشی کودکان آهسته گام انجام شده است.
جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان آهسته گام 6 تا 8 ساله در شهر اصفهان که در سال تحصیلی 96-1395 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش، شامل 30 دانش آموز آهسته گام بودند که به صورت در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) تقسیم شدند. ابزار پژوهش، مقیاس سرزندگی و مقیاس بازیگوشی کودکان بود. به گروه آزمایش در 24 جلسه یک ساعته، بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر آموزش داده شد و گروه کنترل تحت هیچ گونه آموزشی قرار نگرفت. برای تحلیل داده های پژوهش از نرم افزار SPSS نسخه 21 و آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده شد.
نتایج نشان داد که بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر بر سرزندگی (0/001=P) و نیز مولفه های بازیگوشی از قبیل انگیختگی فیزیکی (0/001=P)، انگیختگی اجتماعی (0/001=P)، انگیختگی شناختی (0/001=P)، شادی آشکار (0/001=P) و حس شوخ طبعی (001/0=P) در کودکان آهسته گام تاثیر دارد.
با توجه به این نتایج، می توان این گونه قضاوت کرد که بازی ها و فعالیت های مبتنی بر پروژه شر روش مناسبی جهت بهبود سرزندگی و بازیگوشی در کودکان آهسته گام است و می توان از آن در مراکز آموزشی و توان بخشی بهره برد
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.