میزان رضایت جانبازان قطع عضو زیر آرنج از پروتز مایوالکتریک و خدمات پروتزی دریافتی مراجعه کننده به مرکز ارتز و پروتز کوثر تهران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
اهداف
جنگ منجر به آسیب های جسمی فراوانی می شود. شایع ترین سطح قطع عضو اندام فوقانی، قطع در سطح زیر آرنج است. هدف از مطالعه حاضر بررسی رضایت جانبازان قطع عضو زیر آرنج از پروتز مایوالکتریک و خدمات پروتزی دریافتی مراجعه کننده به مرکز ارتز و پروتز کوثر تهران بود.
ابزار و
روش ها
مطالعه توصیفی حاضر بین 59 نفر از جانبازان با قطع عضو زیر آرنج مراجعه کننده به مرکز ارتز و پروتز کوثر بین سال های 95-1380 که پروتز مایوالکتریک یا خدمات پروتزی دریافت کرده بودند، اجرا شد. برای ارزیابی میزان رضایت از پروتز و خدمات پروتزی از پرسش نامه ارزیابی رضایت استفاده کنندگان ارتز و پروتز (OPUS) استفاده شد. داده ها با نرم افزار SPSS 20، از طریق آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و همبستگی پیرسون تحلیل شدند.
یافته ها
رضایت کلی 66/66%، رضایت از پروتز 58/44% و رضایت از خدمات 74/88% بود. بیشترین رضایت در بخش وسیله، مربوط به آسان بودن پوشیدن پروتز و کمترین، در رابطه با تامین هزینه های خرید و نگهداری پروتز توسط فرد بود. در بخش خدمات، بیشترین رضایت مربوط به ادب و احترام کارمندان و کمترین، مرتبط با هماهنگی خدمات کارکنان کلینیک با درمانگران و پزشکان بود. سن، سمت قطع عضو و مدت زمان استفاده تاثیر معنی داری در رضایت کلی، رضایت از وسیله و خدمات نداشت.
نتیجه گیری
سطح رضایت کلی، رضایت از پروتز و خدمات دریافتی جانبازان قطع عضو زیر آرنج مراجعه کننده به مرکز ارتز و پروتز کوثر تهران، از پروتز مایوالکتریک مطلوب است و سن، سمت قطع عضو و مدت زمان استفاده از پروتز، تاثیری در رضایت از پروتز و خدمات دریافتی ندارد.
زبان:
فارسی
صفحات:
165 تا 171
لینک کوتاه:
magiran.com/p1869386 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!