تبیین مفاهیم ، گونه ها و زیر گونه های پیشگیری از جرم با تاکید بر پیشگیری انتظامی

نویسنده:
پیام:
چکیده:
هدف

پیشگیری از جرم راهبرد رایج و معمول کشورها و سازمانها در مدیریت بزه و جرم می باشد لیکن به استناد رویکرد تخصصی تر شدن همه علوم که در جوامع حاکم است علم پیشگیری از جرم نیز باید از وضعیت عادی خارج و تخصصی تر و کیفی تر گردد تا بتواند به اهداف خود را بهتر و زودتر محقق نماید. هدف این تحقیق شناسایی انواع مفاهیم ، گونه ها و زیرگونه های پیشگیری از جرم متناسب با سازمان های اقدام کننده و جوامع هدف و خاصه پیشگیری انتظامی می باشد.

روش

تحقیق پیش رو اسنادی و از نوع توسعه ای بوده بدین صورت که مفاهیم و اصطلاحات حوزه پیشگیری از جرم را توسعه می دهد اطلاعات بوسیله مطالعات اسنادی بدست آمده است.روش انجام کار بصورت بصورت ترکیبی- تحلیلی بوده که در آن محقق با توجه به تجربه و خبرگی علمی خود در حوزه پیشگیری، از مفاهیم علمی موجود با خلاقیت و نوآوری، اصطلاحاتی جدید و تخصصی را که قابلیت تعریف و همچنین کاربرد دارند استخراج نموده است.

یافته

متناسب باسه نوع اقدامات پیشگیرانه مورد مطالعه، جمعا تعداد هفده مفهوم شناسایی گردید در مرحله بعد از ترکیب فنی هر دو مفهوم یک گونه استخراج شد و بدین ترتیب برای هر مفهوم 24 گونه طراحی شد و در مرحله سوم از ترکیب فنی هر سه مفهوم یک زیر گونه بدست آمد و نهایت برای هر گونه، سه زیر گونه تعریف شد.

نتایج

اولا اینکه همین روش را می توان برروی انواع دیگر اقدامات پیشگیرانه اجرا نموده و مفاهیم، گونه ها و زیر گونه های دیگری را کشف کرد. ثانیا در حوزه پیشگیری انتظامی سه گونه و نه زیر گونه به شکل تخصصی تشریح گردیدند.

زبان:
فارسی
صفحات:
9 تا 31
لینک کوتاه:
magiran.com/p1947145 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!