میزان اثربخشی آموزش های حفاظتی در پیشگیری از شکست های حفاظتی (مورد مطالعه فرماندهی انتظامی شهرستان همدان سال 1395)

چکیده:
زمینه و هدف
یکی از اقدام های مهم حفاظت اطلاعات در مقابله با شکست های حفاظتی در هدف های مرجع، ارائه آموزش های حفاظتی برای پیشگیری از عوامل زمینه ساز شکست های حفاظتی و انتقال دانش و مهارت و ایجاد فرهنگ خودحفاظتی در بین کارکنان است. هدف این تحقیق شناخت میزان اثربخشی آموزش های حفاظتی و اولویت بندی آنها در پیشگیری از شکست های حفاظتی در هدف های مرجع حفاظتی بوده تا بتواند برای فرماندهان و مدیران انتظامی و حفاظت اطلاعات در برنامه ریزی و اجرای مطلوب آموزش های حفاظتی و اثربخش، راهنما باشد.
روش تحقیق
روش این تحقیق کمی، جامعه آماری تحقیق فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی شهرستان همدان تعیین و حجم نمونه به تعداد 106 نفر، به روش تمام شمار انتخاب و ابزار گرد آوری داده ها، پرسش نامه محقق ساخته است که قبل از اجرا اعتبار و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته و داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. به نحوی که ابتدا در توصیف داده ها، ویژگی های جمعیت شناختی پاسخگویان با استفاده از آماره های فراوانی، درصد فراوانی، درصد فراوانی تجمعی، کمترین، بیشترین، میانگینی و انحراف معیار و نیز جداول و نمودارهای آماری بررسی شده و در ادامه که مربوط به آمار استنباطی است، ابتدا نرمال بودن توزیع متغیرها بررسی و برای آزمون سوال ها، از آزمون پارامتری t تک نمونه استفاده شده و در پایان اثر متغیرهای جمعیت شناختی بر متغیرهای تحقیق با استفاده از آزمون های پارامتری t مستقل و F (آنالیز واریانس یک طرفه) مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها و نتیجه گیری
نتایج تحقیق نشان داد، اثربخشی انواع آموزش های حفاظتی در پیشگیری از شکست های حفاظتی در هر یک از هدف های مرجع حفاظتی با شناساندن تهدیدها و آسیب پذیری ها، پیشگیری از جرائم و تخلفات حفاظتی، انتقال دانش و مهارت و ایجاد فرهنگ خودحفاظتی از نظر پاسخ دهندگان بالاتر از میانگین نظری (3) تعیین و در نتیجه تمام آموزش های حفاظتی در پیشگیری از شکست های حفاظتی در هدف های مرجع از اثربخشی بالایی برخوردار بوده است. در انجام آزمون رتبه ای فریدمن برای رتبه بندی میزان اثربخشی هریک از انواع آموزش های حفاظتی، معناداری بیشتر از پنج صدم به دست آمد (P>0.05) که نشان می دهد بین انواع آموزش های حفاظتی از نظر میزان اثربخشی آنها در پیشگیری از شکست های حفاظتی مرتبط با موضوع های حفاظتی فرماندهی انتظامی شهرستان همدان تفاوت معناداری وجود نداشته و انواع آموزش های حفاظتی در یک سطح از اثربخشی بالایی برخوردار بوده اند. کلیدواژه ها: اثربخشی، آموزش، آموزش حفاظتی، پیشگیری، شکست حفاظتی.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 24
لینک کوتاه:
magiran.com/p1970514 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!