بررسی نقش حفاظت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جنگ های رایانه ای علیه ناجا با رویکرد پدافند غیرعامل

پیام:
چکیده:
زمینه و هدف
گستردگی ماموریت های سازمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، لزوم بهره گیری از سامانه ها و فناوری های نوین را همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، بسیار پررنگ کرده و خوشبختانه امروزه جایگاه این فناوری در تحقق ماموریت های ناجا بسیار مهم و اثرگذار است؛ از این رو، باید با پایش همیشگی وضعیت امنیتی و فنی فناوری اطلاعات سازمان، تهدیدها و آسیب ها را شناسایی و برای پایداری سامانه ها، آنها را رفع کرد؛ بنابراین در این تحقیق، وضعیت حفاظت فناوری اطلاعات و ارتباطات ناجا و سنجش آمادگی آن با رویکرد پدافند غیرعامل در مقابله با جنگ های رایانه ای علیه ناجا بررسی شده است. هدف اصلی تحقیق بررسی «نقش حفاظت فناوری اطلاعات و ارتباطات در جنگ رایانه ای علیه ناجا با رویکرد پدافند غیرعامل است».
روش شناسی
این تحقیق از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از حیث روش جمع آوری پیمایشی است، حجم نمونه و آماری یکسان و از نوع «تمام شمار» است، جامعه آماری شامل 35 نفر از خبرگان این موضوع در فاوا ناجا و ساحفاناجا می باشد و نمونه به تعداد 35 نفر شامل دامنه افسران جزء و افسران ارشد و بالاتر است. در این پژوهش، پرسشنامه محقق ساخته با 50 پرسش بسته و طیف لیکرت تهیه شد و پس از توزیع بین دوازده خبره، پایایی و روایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ صورت گرفت. پس از آن، پرسشنامه به صورت تمام شمار هدفمند میان همه افراد جامعه نمونه توزیع و پس از گردآوری و تحلیل با نرم افزار spss مورد تحلیل قرار گرفته است.
یافته ها و نتیجه گیری
نتایج تحقیق نشان می دهد «وضعیت حفاظت فناوری اطلاعات در جنگ های رایانه ای علیه ناجا با رویکرد پدافند غیر عامل» با امتیاز 52/16 در حد خیلی خوب است و به الزام های پدافند غیرعامل فاوا در سطح ناجا، با وجود کمبودهایی، توجه شده است.
زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 26
لینک کوتاه:
magiran.com/p1970590 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!