بررسی تاثیر اندیشه و شرایط اجتماعی چینی در منظره سازی نقاشان دوره سونگ
جذابیت و درک یک نقاشی هنگامی بیشتر خواهد شد که حس عمیق نقاش و اسلوب های مختلف نقاشی را در یک دوره خاص کاملا شناخته و درباره تاریخچه و زمان پیدایش و همچنین چگونگی شکل گیری مکتب و سبک های یک اثر هنری شناخت کلی داشته باشیم. طبیعت از موضوعاتی است که بسیاری از نقاشان چینی را تحت تاثیر خود قرار داده. نقاش اصیل چینی هیچ گاه به تقلید از طبیعت نمی پردازد، چراکه مقصود او چیزی ورای ظاهر طبیعت است. نقاشی چین بیشتر سعی می کند تا به کمک سمبل ها و اشارات، احساسی که یک دور نمای طبیعی در نقاشی برمی انگیزد را، مجسم نماید. به طورکلی هدف این تحقیق بررسی تاثیر اندیشه و شرایط اجتماعی در منظره سازی نقاشان دوره سونگ به روش توصیفی و با بهره گیری از منابع کتابخانه ای است. یافته های تحقیق بیانگر این است که در مکتب سونگ هنرمند به یگانگی باروح و جوهر طبیعت می اندیشد و آنچه او طبیعت می نامد نتیجه تغییراتی است که جامعه پیش تر برجهان او اعمال کرده و هنرمند می کوشد با حداقل پرداختن به جزئیات تخیل خود را از طبیعت تصویر نماید.
چین ، دوره سونگ ، شرایط اجتماعی ، طبیعت گرایی
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.