بررسی تطبیقی سیر خدمتی سرمابه انسانی پلیس در کشورهای مختلف (همگن و ناهمگن) (گزینش و استخدام، آموزش ، ارزیابی و سازماندهی ، نگهداشت و بازنشستگی)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (ترویجی)
چکیده:
بی شک توسعه و غنی سازی منابع و علوم منابع انسانی در کشور زمانی به نحو احسن پیشرفت خواهد داشت که با تکبه بر فرهنگ غنی اسلامی ایرانی، از دانش کشورهایی استفاده شود که سال هاست در این مسیر گام برداشته اند. لذا در جهت استفاده از تجربیات سایر کشورهای ، این تحقیق به بررسی تطبیقی سیر خدمتی سرمابه انسانی پلیس در کشورهای مختلف (آمریکا، انگلستان، ترکیه، مالزی و اندونزی) در حوزه های گزینش و استخدام، آموزش ، ارزیابی و سازماندهی ، نگهداشت و بازنشستگی پرداخته است. تحقیق حاضر از از لحاظ سطح تحقیق، کاربردی و از لحاظ روش، تطبیقی است. جامعه آماری این تحقیق پلیس کشور های جهان است که به صورت هدفمند سه کشور ناهمگن آمریکا، فرانسه، انگلیس و سه کشور نسبتا همگن ترکیه، اندونری و مالزی به عنوان نمونه انتخاب شدند. از مطالعات کتابخانه ای: (مطالعه کتب و مقاله ها در مراجع مختلف و بررسی اسناد و مدارک مرتبط با موضوع) و مصاحبه با خبرگانی که مرکز تحقیقات نیروی انسانی به عنوان خبره معرفی نموده بود برای جمع آوری اطلاعات استفاده شد. و سپس با استفاده از الگوی تدوین شده کشورها تطبیق و تحلیل به عمل آمد. یافته های تحقیق نشان می دهد که در برخی جهات بین سیر خدمتی پلیس ایران با کشورهای مذکور تفاوت زیادی وجود دارد که می توان ضمن تحقیق بیشتر از تجربیات این کشورها استفاده نمود.
زبان:
فارسی
صفحات:
25 تا 64
لینک کوتاه:
magiran.com/p2124009 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!