تاثیر دوربین های کنترل سرعت در کاهش تخلفات سرعت با استفاده از روش بیز و گروه مقایسه (مطالعه موردی محور قزوین-رشت و بم-کرمان)

پیام:
نوع مقاله:
مطالعه موردی (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

سرعت وسایل نقلیه یکی از عوامل مهم تعیین کننده شدت و میزان جراحت و تصادفات منجر به فوت سرنشینان وسایل نقلیه است. بمنظور ارتقای ایمنی در جاده ها و راه های برون شهری، مسیولان حوزه ی حمل و نقل، تصمیم بر ایجاد محدودیت های سرعت گرفته اند. در این مطالعه با استفاده از دو روش از مطالعات قبل و بعد، روش تجربی بیز و گروه مقایسه، داده های جمع آوری شده از ترددشمارهای آزادراه قزوین-رشت و بزرگراه بم-کرمان مورد ارزیابی قرار می گیرد تا میزان تاثیر این دوربین ها در کاهش تعداد تخلفات سرعت سنجیده شود. نتایج روش بیز برای دوربین کنترل سرعت در محور رودبار-رستم آباد نشان دهنده کاهش 51/89 و نتایج گروه مقایسه آن نشان دهنده کاهش 81 تا 95 درصدی تخلفات سرعت و نتایج روش بیز برای محور جیرفت-ماهان نشان دهنده کاهش 94 درصدی تخلفات سرعت و نتایج روش گروه مقایسه نشان دهنده کاهش تقریبی 80 تا 88 درصدی تخلفات سرعت در محدوده دوربین کنترل سرعت است. پس در مجموع می توان گفت که دوربین های کنترل سرعت در این محورها دارای اثرات مثبتی در کاهش چشم گیر تخلفات سرعت در محدوده نصب دوربین با استفاده از روش های مذکور است.

زبان:
فارسی
صفحات:
683 تا 696
لینک کوتاه:
magiran.com/p2134204 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!