کنترل توزیع شده و مداوم ولتاژ و فرکانس سیستم چندماشینه با قابلیت کنترل هم زمان توان اکتیو و راکتیو با بهره گیری از باتری ذخیره ساز انرژی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله، یک روش جدید برای کنترل هم زمان توان اکتیو و راکتیو در سیستم چندماشینه با بهره گیری از ذخیره ساز انرژی و ساختار کنترلی توزیع شده در کنترل فرکانس و تنظیم ولتاژ معرفی شده است. در روش پیشنهادی، هریک از واحد های تولیدی به یک واحد ذخیره سازی با سیستم کنترلی مجزا مجهز شده اند که هر واحد ذخیره ساز شامل دو حلقه کنترلی مجزاست. حلقه اول برای کنترل توان اکتیو و حلقه دوم برای کنترل توان راکتیو طراحی شده است. همچنین برای کنترل فرکانس و ولتاژ دو مدار کنترلی مجزا نیز در مبدل ها در نظر گرفته شده است. برای بررسی عملکرد ساختار کنترلی پیشنهادی و نمایش پایداری سیستم نتایج شبیه سازی برای حالت های تعادل و عدم تعادل شبکه بررسی شده است. برای استراتژی کنترلی ارایه شده تمام پارامترهای کنترل کننده ها هم زمان با استفاده از یک الگوریتم بهینه سازی غیرخطی ترکیبی رقابت استعماری و ژنتیک بهینه شده است. نتایج به دست آمده از شبیه سازی بیانگر کارایی ساختار کنترلی پیشنهادی در بهره گیری از باتری ذخیره ساز انرژی برای کنترل همزمان توان اکتیو و راکتیو در یک سیستم مبدل انرژی بادی است و اثربخشی این استراتژی را در شرایط تعادل و عدم تعادل شبکه نشان می دهد.

زبان:
فارسی
صفحات:
36 تا 45
لینک کوتاه:
magiran.com/p2146066 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!