توسعه الگوریتمی برای تعیین روش انتخاب وسیله های افزاینده ی انتقال حرارت و بررسی تاثیر به کارگیری آن درتحقیق های اصلاحی شبکه مبدل های حرارتی

چکیده:
: اصلاح شبکه مبدل های حرارتی از بهترین گزینه ها در بهینه سازی مصرف انرژی واحدهای صنعتی است. بیشتر روش های اصلاحی، بر فناوری پینچ بنا نهاده شده اند که در آن با استفاده از قانون های ترمودینامیکی و در نظر گرفتن محدودیت های ساختاری و اقتصادی، پروژه اصلاحی انجام می شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد نصب وسیله های افزاینده ی انتقال حرارت درون لو له مبدل ها می تواند به منظور افزایش بازده انتقال حرارت به کار گرفته شود. انجام این روش افزون بر کاهش سطح شبکه به ازای بار حرارتی یکسان، موجب کاهش ضریب جرم گیری نیز می شود. در این میان انتخاب وسیله افزاینده انتقال حرارتی که بتواند افزون بر افزایش بازده حرارتی سطوح مبدل ها، محدودیت های افت فشار را نیز رعایت کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در این مقاله ابتدا به برخی روش های غلبه بر محدودیت افت فشار در مبدل های حرارتی اشاره می شود. سپس روش انتخاب وسیله ی افزاینده ی انتقال حرات در اصلاح شبکه مبدل های حرارتی بر اساس فناوری پینچ به گونه ای توسعه داده می شود که در آن محدودیت های افت فشار نیز مراعات شود. بعد از آن با توسعه الگوریتمی ضمن شناسایی وسیله ی افزاینده ی انتقال حرارت مناسب، میزان تاثیر آن بر کاهش سطوح مبدل های حرارتی تحقیق اصلاحی در نقطه هدف مشخص می شود. در پایان مقاله با آوردن مثالی کاربردی، نتیجه های این روش که خروجی های برنامه تدوین و توسعه یافته Pinch-HTE است مورد تحلیل قرار داده می شود.
زبان:
فارسی
در صفحه:
51
لینک کوتاه:
magiran.com/p215613 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!