شناسایی و تبیین ابعاد زیرساخت و فناوری صنعت بوم گردی بر جذب فرشتگان کسب و کار در راستای توسعه صنعت گردشگری روستایی استان کرمانشاه

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

هدف پژوهش حاضر شناسایی و تبیین اثرات ابعاد زیرساخت و فناوری صنعت بوم گردی بر جذب فرشتگان کسب وکار است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها آمیخته-اکتشافی است. در بخش کیفی این تحقیق از مصاحبه نیمه ساختاریافته برای گردآوری داده ها و از روش های تحلیل محتوا و دلفی جهت دستیابی به مدل پژوهش استفاده شده است.جامعه تحقیق در بخش کیفی شامل 25 نفر از خبرگان حوزه ی گردشگری شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان و کارآفرینان صنعت بوم گردی می باشد که با نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند. در بخش کمی، داده ها با استفاده از روش پیمایش و توزیع پرسشنامه (باز و بسته) گردآوری و با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری بانرم افزار Smart PLS نسخه 3 تحلیل شده است. جامعه ی آماری بخش کمی شامل 100 نفر می باشد که به صورت هدفمند و جمعیت شمار با توجه به سه شاخص داشتن مسئولیت اجرایی، راه اندازی کسب و کار یا دانش آموختگی در صنعت گردشگری انتخاب شده است.برازش مدل با ریشه میانگین مجذور باقیمانده های استانداردشده، آزمون برازش دقیق مدل، شاخص برازش هنجار و ریشه میانگین مجذور ماتریس کوواریانس باقیمانده ها انجام شده است. نتایج تحلیل در بخش کمی حاکی از آن است که مولفه های بعد زیرساخت با 72 صدم و بعد فناوری با 49 صدم بر جذب فرشتگان کسب وکار در حوزه بوم گردی استان کرمانشاه موثر بوده است. به مدیران سایت های بوم گردی پیشنهاد می شود که بسترهای لازم برای مشارکت فرشتگان کسب وکار براساس استعدادهای شناسایی شده را فراهم سازند.

زبان:
فارسی
صفحات:
199 تا 216
لینک کوتاه:
magiran.com/p2171847 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!