تاثیر ارزش برند از طریق متغیر تعدیلگر بازاریابی خریدار بر وفاداری رفتاری مشتریان مورد مطالعه (فروشگاه های زنجیره ای شهروند غرب تهران)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

ارزش ویژه برند یکی از دارایی هایی است که هم ارزش شرکت را حفظ می کند و هم وفاداری مشتریان به دنبال دارد، از این رو برای موفقیت شرکت ها مهم و حیاتی می باشد. امروزه، هویت نام تجاری، همانند سرمایه، برای سازمان و محصولات آن ارزش آفرینی میکند ازاینرو ارتقای برنددر بسیاری از موارد به عنوان مبنای تعیین استراتژی بدل شده است. از نظر مصرف کنند برند، معرف پایه و اساس یک انتخاب مطمین و مطلوب است لذا مدیریت مناسب برند دررسیدن به اهدافی چون وفاداری مشتریان، مشتری مداری و سود دهی، نیز، بسیار موثر است عدم توجه به ارزش برند قوی و کارا موجب شده تا شرکتهای داخلی در حفظ مشتریان خود، دچار مشکل گردیده و نتوانند مشتریان خود را حفظ نمایند و از تاثیر برند قوی برافزایش سودآوری شرکت، بیبهره ماندهاند. مشکل ازآنجا ناشی میگردد که ارزش برند از عوامل موثر بر ارتقاء و گسترش موقعیت یک شرکت در کشور ما حذفشده و سرمایه گذاری و ارزش آفرینی برای عاملی که مشتریان از آن به عنوان هویت کالای تولیدشده یاد میکنند مغفول واقع شود. از سوی دیگر نبود درک صحیح از قدرت برند و تاثیر روانی شخصیت نام تجاری به عنوان هسته مرکزی و نزدیکترین متغیر در تصمیم خرید مشتری سبب شده صنایع و سازمانهای مختلف داخلی توجهی به تقویت و گسترش نام تجاری و یا استراتژیهای ارتقای آن نداشته باشند.یک برند بهتر می تواند در انتخاب محصول نقش قاطعانه ای بازی کند، وقتی که مصرف کنندگان محصولات مختلفی را باهم مقایسه می کنند. آنچه گفته شد نشان از اهمیت موضوع تحقیق بوده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
123 تا 133
لینک کوتاه:
magiran.com/p2184062 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!