بررسی چالش های جمع آوری و دفن زباله

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

سالهای اخیر شاهد افزایش قابل توجهی پسماندهای خانگی در نتیجه شهرنشینی سریع بوده ایم . شیوه های فعلی مدیریت پسماندهای جامد شهری را می توان با استفاده از نقاط قوت ، ضعف ، فرصت و تهدید برای گزینش سیاست های بهینه استفاده نمود. این تحقیق با هدف کمک به درک وضع موجود مدیریت پسماندهای خانگی انجام شده است. تحقیق بوسیله مرور گزارش های دولتی ، مقررات مربوط به مدیریت پسماند و بررسی ادبیات موضوع حاصل گردیده است. این مطالعه دریچه ای را باز می کند که از طریق آن ذینفعان عمده درگیر می توانند شرایط داخلی و خارجی مدیریت پسماندهای خانگی را درک کنند که می تواند در توسعه و ارتقاء مدیریت زباله در سطح استراتژیک مفید باشد.
نتایج بررسی نشان داد که از بین کل شیوه های مدیریت زایدات تاکید یک فناوری واحد (مانند RDF) برای مدیریت کامل پسماندهای جامد موثر نیست ، و از این رو ترکیبی خاص از فناوری ها (به عنوان مثال کارخانه های کمپوست سازی/ تولید سوخت از زباله / واحد بازیافت) باید برای مدیریت پایدار زباله اتخاذ شود تا از تاثیرات جانبی دفن زباله بکاهد. علاوه بر این ، یافته ها نشان داد رویکرد بررسی نقاط ضعف ، تهدید ، فرصت و قوت می تواند به تدوین یک برنامه اقدام استراتژیک برای شهرهای پایدار کمک کند. بررسی نقاط قوت ، ضعف ، تهدید و فرصت ها نشان می دهد که هر دو عوامل داخلی و خارجی در مدیریت زایدات نقش دارند. مهمترین مسئله داشتن سیاست و بودجه کافی و منطقی است. با این وجود ، عدم زیرساخت های کافی ، فقدان برنامه های بلند مدت، عدم مقبولیت اجتماعی ، عدم قطعیت سیاست ها ، ترس از دست دادن درآمدها وجود دارد. همچنین ارتباط ضعیف بین شهرداری و ساکنان و عدم شرکت در برنامه های تفکیک زباله وجود دارد.

زبان:
فارسی
در صفحه:
2
لینک کوتاه:
magiran.com/p2190239 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!