بررسی مولفه های موثر در بهینه سازی سرویس ایاب و ذهاب کارکنان بیمارستان ولیعصر (عج)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

سرویس ایاب و ذهاب به عنوان یکی از ارکان امور رفاهی کارکنان محسوب می گردد. نیاز به شناخت مولفه ها و شاخص های موثر بر سرویس ایاب و ذهاب و وجود مدلی در این زمینه بسیار ضروری می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثردر بهینه سازی سرویس ایاب و ذهاب کارکنان بیمارستان ولی عصر(عج) ناجا جهت بهره برداری مسیولین برای برنامه ریزی و ارتقاء ارایه خدمت در زمینه سرویس ایاب و ذهاب  کارکنان مراکز درمانی ناجا اجرا شده است.

روش

پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ روش پیمایشی می باشد. و از نظر نوع مطالعه به صورت آمیخته (کمی و کیفی) می باشد در بخش کیفی ازروش داده بنیاد استفاده و در بخش کمی نیز با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته که روایی محتوایی آن توسط خبرگان تایید و از ضریب الفای کرونباخ برای سنجش پایایی آن استفاده گردید. مشارکت کنندگان روش کمی از مدیران میانی و عالی مراکز درمانی ناجا به تعداد 46 نفر بوده که از روش تمام شمار استفاده گردید. به منظور تحلیل داده ها از معادلات ساختاری استفاده شد. مدل تحقیق  بر اساس الگوی پارادایمی استراوس و کوربین طراحی گردید.

یافته ها

مولفه های شناسایی شده خودرو، نقشه مسیر حرکت، حمل و نقل سبز، مدت زمان سفر، رضایتمندی، راننده، راهبرد اجرایی، مدیریت ترابری، ملاحظات سازمانی می باشند که با توجه به خروجی تحلیل داده کلیه مولفه ها بر بهینه سازی سرویس ایاب و ذهاب کارکنان مراکز درمانی ناجا تاثیر مطلوبی دارند.

نتیجه گیری

با توجه به نتایج مولفه ها با توجه به ضریب تاثیر ارایه شده مولفه رضایتمندی بیشترین تاثیر و مولفه ملاحظات سازمانی، کمترین تاثیر را بر انتخاب سرویس ایاب و ذهاب کارکنان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) ناجا را دارند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 24
لینک کوتاه:
magiran.com/p2221035 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!