مدیریت محتوای تبلیغات تجاری ارزش محور سیمای جمهوری اسلامی ایران

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

تحقیقات نشان داده است که نوع مدیریت بر تولید محتوای تبلیغات تجاری برمبنای ارزش های بنا نهاده شده اثرگذار است. در این راستا مدیریت محتوا می تواند در نتیجه ارزش ها و سلامت جامعه تغییر ایحاد کند؛ بنابراین هدف اصلی تحقیق مدیریت محتوای تبلیغات تجاری رسانه ملی مبتنی بر ارزش بود.

روش کار

در این تحقیق از روش ترکیبی کیفی وکمی استفاده شد. جامعه آماری این تحقیق را خبرگان و کارشناسان و اساتید برتر حوزه رسانه و تبلیغات تشکیل داده اند که 14 نفر شناسایی شدند. در مرحله کیفی پس از گردآوری ادبیات موضوع و اسناد بالادستی (دستورالعمل) سازمان های مرتبط، به روش تحلیل محتوا ارزیابی های لازم صورت گرفت و بر اساس آن 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مولفه و 146 شاخص جدول دسته بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله، شاخص ها غربال و شاخص های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مولفه ها مقادیر بالای 0.7 (امتیاز قابل قبول) را کسب کردند.

یافته ها

بر اساس این تحقیق، 263 شاخص مشخص و پس از بازنگری مجدد و حذف شاخص های تکراری 146 شاخص استخراج شدند و در 8 بعد و 21 مولفه و 146 شاخص جدول دسته بندی گردیدند. در ادامه به کمک کارگروه دلفی در 2 مرحله، شاخص ها غربال و شاخص های اضافی حذف شدند و در نهایت تعداد 78 شاخص نهایی استخراج شدند. جهت پایایی هر دو پرسش نامه از فاکتورآلفای کرونباخ استفاده و هر کدام از مولفه ها مقادیر بالای 7/0(امتیاز قابل قبول) را کسب کردند.

 نتیجه گیری

طراحی یک شیوه نامه ارزش محور برای تولید محتوای تبلیغات تجاری رسانه ملی می تواند بر فرهنگ سازی و ترغیب درست مخاطبان موثر بوده و مبنایی برای تحقیقات کاربردی بعدی قرار گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 150
لینک کوتاه:
magiran.com/p2271707 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!