اثربخشی برنامه آموزشی تربیت جنسی کودکان برنگرش مادران دارای کودک 3 تا 6 سال

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
مقدمه

تربیت جنسی یکی از ابعاد مهم آموزشی و تربیتی کودکان است که در رشد و پرورش شخصیت انسان نقش مهمی دارد و بر افکار، احساسات، عواطف و رفتارهای او تاثیر بسیار دارد. این موضوع نیاز بیش از پیش خانواده ها به دانش و آگاهی را در این حیطه نشان میدهد. هدف این پژوهش بررسی اثربخشی برنامه آموزشی تربیت جنسی کودکان برنگرش مادران دارای کودک 3 تا 6 سال بود.

روش پژوهش

طرح تحقیق این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی (پیش آزمون–پس آزمون با گروه کنترل) و جامعه آماری این پژوهش عبارت بود از کلیه مادران دارای کودک 3 تا 6 ساله شهر تهران در سال1399 -1398 .تعداد 30 نفر از جامعه آماری با روش نمونه گیری در دسترس و با در نظر گرفتن مالکهای ورود و خروج انتخاب شدند و به صورت تصادفی در گروه ها جایگذاری شدند. ابزار این پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه بررسی نگرش مادران به تربیت جنسی کودکان "محقق ساخته"(1399) و پرسشنامه سلامت روان (جهت غربالگری مادران). در گروه آزمایش بسته آموزشی تربیت جنسی (محقق ساخته) آموزش داده شد.بعد از آموزش از هر دو گروه پس آزمون و 2 ماه بعد پیگیری گرفته شد.

یافته ها

نتایج تحلیل اندازه گیری مکرر نشان داد که آموزش تربیت جنسی بر تغییر نگرش مادران در پس آزمون و پیگیری تایید شد و اندازه اثر 853/0:Eta به دست آمد (01.0<p).

نتیجه گیری

نتایج حاصل از این پژوهش نشان میدهد آموزش بسته آموزشی تربیت جنسی کودکان بر نگرش مادران موثر بوده و منجر به بهبود نگرش مادران در این حیطه میگردد.

زبان:
فارسی
صفحات:
83 تا 99
لینک کوتاه:
magiran.com/p2277341 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!