استراتژی پیشنهاددهی بهینه مشارکت یکپارچه ذخیره ساز هوای فشرده و تکنولوژی تبدیل برق به گاز در بازار روز پیش تحت رویکرد ترکیبی تصادفی-مقاوم

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

افزایش نفوذ منابع انرژی تجدیدپذیر به ویژه منابع بادی با ماهیت احتمالاتی، شبکه های قدرت را با چالش های متعددی از نظر برنامه ریزی و بهره برداری مواجه نموده است. از سوی دیگر، گاز طبیعی به عنوان یک حامل انرژی ارزان و پاک، نقشی موثر در چشم اندازهای بلند مدت انرژی دارد. منابع انعطاف پذیرنوظهور و تکنولوژی-های نوین هماهنگ شده، می توانند با شرکت در بازار برق وگاز روی قیمت برق تاثیرگذار باشند. بر این اساس، در این مقاله استراتژی پیشنهاددهی بهینه قیمت دهی برای یک سیستم ترکیبی متشکل از مزرعه بادی، ذخیره ساز هوای فشرده و تکنولوژی برق به گاز مورد بررسی قرار می گیرد. وجود عدم قطعیت های ناشی از توان بادی و قیمت بازار روز بعد موجب می شود که برنامه ریزی پیشنهادی تحت یک رویکرد احتمالاتی- مقاوم بهینه گردد. توان تولیدی مزرعه بادی با استفاده از رویکرد احتمالاتی مبتنی بر تولید سناریو مدل شد، حال آنکه جهت مدل سازی قیمت بازار روز بعد، یک چارچوب مقاوم ارایه گردید. مدل پیشنهادی جهت حداکثر سازی سود بر روی یک سیستم نمونه پیاده شده است که نتایج حاصل از شبیه سازی نشان دهنده افزایش سود مالک سیستم و استفاده حداکثر از ظرفیت نیروگاه بادی در حضور تکنولوژی برق به گاز و ذخیره ساز هوای فشرده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
137 تا 148
لینک کوتاه:
magiran.com/p2293558 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!