آموزش، مدیریت آموزش و سرمایه اجتماعی (رهیافتی به سوی خلاقیت و نوآوری)

نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:
هدف

چگونگی تاثیرآموزش منابع انسانی[1] و اثرگذاری آن بر توانمندسازی[1] کارکنان و در نهایت تبدیل آن به سرمایه انسانی[1] که مسبب رهیافتی[1] به سوی خلاقیت[1] و نوآوری[1] می‌تواند بر کیفیت کارایی[1]، هماهنگی و تسریع در اثربخشی[1] و در نهایت بر عملکرد کارکنان تاثیر مطلوب گذاشته و منجر به خلق تعاملات مبتنی بر اعتماد و ارزیابی[1] و ارزشابی[1] مطلوبی باشد.
 پارادایم تحقیق:  پارادایم پساساختارگرا

منابع داده ها/ (متدولوژی)روش‌شناسی/ رویکرد:

در این راستا با استفاده از روش ناشی کیفی، رویکرد هدفمند و بکارگیری اشباع نظری، مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با متخصصین آموزش کارکنان و رجوع به پایگاه های داده های معتبر و  سرفصلهای موضوعی؛همچنین مطالعه کتابخانه ای  انجام گردید.

یافته‌های مقاله:

آموزش در ابعاد چندگانه نیروی انسانی منجمله بعد ارتباطی: شاخه های همانند، اعتماد و تعهدات مشترک تسهیل کننده روابط ، بعد شناختی:وجود دیدگاه مشترک، ادراک همگن، زبان، بینش مشترک، روایت و کد های مشترک وجود اشتراک نام در درون شبکه اجتماعی سازمان  و بعد ساختاری: شامل شکل، ترکیب، فراوانی و شدت ارتباطات اعضای سازمان و پیوندهای جاری و زنده در یک شبکه اجتماعی یا سازمان تاثیر عمیقی بر توانمندسازی کارکنان دارد. ودر ابعاد خلاقیت و نوآوری نیز رویکرد صفات مشخصه[1] و ویژگی های فردی و رویکرد رفتاری [1] یا فرایندی نیز نتیجه گیری شده است.

پیامدهای عملی:

انعکاس های کاربردی و اجرایی این مطالعه بهبودسازی شرایط سازمان اجتماعی و اجتماعی سازی سازمانها و تواناسازی کارکنان است بطوری که ارزیابی و ارزشیابی کارکنان همچنین مدیریت آنتروپی سازمانی در تعالی خود باشد.

ارزش مقاله:

این مقاله سرآمد همه توفیقات محیطی همچنین مسبب مزیت رقابتی در دنیای پیچیده و تصاعدی کنونی را آموزش از نوع کیفی و اثرگذار معرفی می کند.

زبان:
فارسی
صفحات:
542 تا 567
لینک کوتاه:
magiran.com/p2306699 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!