کنترل جریان های ترافیکی هوشمند ناهمگن با ساختار دوسویه و در حضور داده های ازدست رفته، تاخیر ارتباطی زمان-متغیر و تاخیر عملگری

نویسنده:
پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مقاله به تحلیل پایداری داخلی، رشته ای و کنترل جریان های ترافیکی هوشمند با ساختار ارتباطی دوسویه درحضور تاخیر زمانی ارتباطی، تاخیر عملگری و داده های ازدست رفته پرداخته می شود. در جریان های ترافیکی، پدیده داده های از دست رفته به واسطه حجم زیاد اطلاعات در حال تبادل بسیار محتمل می باشد. از سویی دیگر، پدیده تاخیر زمانی ارتباطی نیز از مشخصه های سیستم های ارتباطی به شمار می آید. همچنین، به دلیل اینرسی بالا تاخیر عملگری یک ویژگی ذاتی موتور خودرو می باشد. در این تحقیق، یک مدل دینامیکی مرتبه سه برای توصیف حرکت طولی خودروهای هوشمند در جریان ترافیکی درنظرگرفته می شود. استراتژی فاصله ثابت برای تنظیم فاصله بین خودرویی استفاده می شود. با لحاظ همزمان داده های ازدست رفته، تاخیر زمانی ارتباطی و تاخیر عملگری و بر اساس ساختار دوسویه، کنترل کننده ای خطی برای هر خودرو در نظر گرفته شده و دینامیک حلقه بسته سیستم استخراج می گردد. با استفاده از قضیه لیاپانوف- کراسوفسکی به تحلیل پایداری سیستم حلقه بسته پرداخته می شود و شرایط کافی برای تضمین پایداری داخلی جریان ترافیکی معرفی می گردد. در ادامه، با تحلیل معادله حلقه بسته هر خودرو در حوزه فرکانس، قیود لازم روی ضرایب کنترلی که تضمین کننده پایداری رشته ای هستند بدست می آید. در پایان، روش های ارایه شده در این مقاله، به کمک شبیه سازی های متعدد مورد اعتبارسنجی قرار خواهند گرفت.

زبان:
فارسی
در صفحه:
7
لینک کوتاه:
magiran.com/p2308690 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!