گایدلاین مراقبت های پیش از جراحی های ژنیکولوژی انکولوژی:توصیه های انجمن تسریع بهبودی پس از جراحی (ERAS) 2019

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
زمینه و هدف

گایدلاین ERAS در حال حاضر به عنوان یک طرح جامع بهبود کیفیت جراحی می باشد که نتیجه آن بهبود شرایط بالینی و کاهش هزینه ها در سیستم مراقبت سلامت است. گایدلاین ERAS مبتنی بر بالاترین کیفیت شواهد و مدارک موجود است و نیاز دارد به طور مرتب به روز گردد. گایدلاین ژنیکولوژی انکولوژی بهبودی پس ازجراحی برای اولین بار در فوریه 2016 منتشر شد. این گایدلاین اولین بروزرسانی ارایه شده توسط انجمن ERAS برای مراقبت مطلوب پیش از جراحی در جراحی های ژنیکولوژی انکولوژی است.1و2

روش بررسی

در ابتدای نگارش گایدلاین ژنیکولوژی انکولوژی ERAS، نویسندگان موضوعات اصلی مورد بحث را مشخص کردند. نویسندگان بین المللی در زمینه مراقبت های پس از عمل در ژنیکولوژی انکولوژی جهت شرکت در به روزرسانی این گایدلاین دعوت شدند. جستجوی داده ها از مقالات EMBASE و PUBMED انجام شد. در مورد هرموضوع در پروتکل ژنیکولوژی انکولوژی ERAS از مطالعات مختلف مانند مطالعات متاآنالیز، کنترل ترایال و مطالعات بزرگ کوهورت استفاده شد، پس از آن مطالعات بررسی و درجه بندی شدند و در سال 2019 تهیه شد.

یافته ها

توصیه های قوی: اثرات مطلوب پایبندی به یک توصیه بیشتر از اثرات نامطلوب آن است. توصیه های ضعیف: اثرات مطلوب پایبندی به یک توصیه احتمالا بیشتر از اثرات نامطلوب آن است.

نتیجه گیری

شواهد، توصیه ها و درجه بندی توصیه ها برای هر قسمت ERAS به طور جداگانه در زیر بیان شده است، جدول 1 تمامی قسمت های گایدلاین را براساس تغییرات 2019 بیان کرده است. در جدول 2 موارد بهینه سازی شرایط پیش از عمل، داروهای پیش از بیهوشی، پروفیلاکسی جهت تهوع و استفراغ پس از عمل، درناژ سیستم ادراری و تحرک زودرس پس از عمل بیان شده است که نسبت به گایدلاین پیشین تفاوتی نداشته است. همه توصیه ها در پروتکل ERAS براساس شواهد در دسترس می باشد و سطح شواهد موجود برای هر قسمت عنوان شده است.

زبان:
فارسی
صفحات:
601 تا 613
لینک کوتاه:
magiran.com/p2343552 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!