برپایی جشنواره های فیلم و تاثیرات آن در حوزه شهر و شهرنشینی

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (بدون رتبه معتبر)
چکیده:

مقدمه و هدف پژوهش:

 با برپایی جشنواره های فیلم اثرات مختلفی در کالبدشهری صورت می پذیرد. برخی اثرات در حوزه زیرساخت ها و کالبد فیزیکی شهرها و برخی دیگرمربوط به تغییرات در کالبد فرهنگی و اقتصاد شهری نمایان می شود. یکی از فرصت های بدست آمده چانه زنی فرهنگی است. این رویداد موقعیتی برای خریداران و فروشندگان آثارسینمایی فراهم می آورد، که کنار یکدیگر گرد آمده و به تبادل انواع کالاهای فرهنگی و داد و ستد بپردازند.

روش پژوهش: 

روش این مطالعه از نوع پیمایشی بوده و با تکیه بر روش دلفی، 129 پرسشنامه در میان تهیه کنندگان فیلم های سینمایی، کارگردانان سینمایی، کارشناسان و منتقدین، که در جشنواره های برلین و کن در سال های 2016-2010 شرکت داشته اند، توزیع شده است. به منظور بررسی سوالات تحقیق از آزمون دو جمله ای فریدمن استفاده شده است.

یافته ها:

 نتایج بدست آمده نشان می دهد که برگزاری جشنواره های فیلم در مدیریت شهری و تغییر در چهره شهرها موثر بوده است. همچنین جشنواره های فیلم بدلیل حضور خریداران و فروشندگان قدرت چانه زنی فرهنگی را افزایش می دهد.

نتیجه گیری

جشنواره های فیلم توانایی تغییرات متنوعی را در: مدیریت شهری، تغییر در چهره شهر، برندشدن شهرها، گسترش بازار و گردشگری فرهنگی و آورده اقتصادی دارند. لذا پیشنهاد می شود با تقویت بازارهای جنبی، تغییر محسوس و توسعه زیرساختهای شهری ممکن شود. شرکت کنندگان در این بازارها، زمانی ترغیب به حضور و مشارکت خواهند شد که زیرساخت های شهری و مدیریت مربوط به آن از هرحیث آمادگی لازم را داشته باشند.

زبان:
فارسی
صفحات:
1 تا 10
لینک کوتاه:
magiran.com/p2353396 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!