تاثیر کاربرد خارجی اسید آمینه آرژنین بر برخی ویژگی‏ های کیفی و فعالیت آنتی اکسیدانی در میوه ‏های انبه (Mangifera indica)

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:
پلی فنول‏ ها، کاروتنوییدها و آنتوسیانین‏ های موجود در میوه‏ ها و سبزیجات به دلیل اثرات آنتی‏ اکسیدانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند. این ترکیبات در پیشگیری از بیماری ها و حفظ سلامت انسان نقش دارند. اسیدهای آمینه برای حفظ و افزایش کیفیت میوه ‏ها استفاده شده اند. در این آزمایش، میوه‏ های عنبه با اسید آمینه آرژنین در غلظت ‏های 0، 200 و 400 میکرومولار تیمار شدند. میوه ‏های رقم محلی در دو مرحله شامل زمان تشکیل میوه و 10 روز پس از مرحله اول سم پاشی شدند. تاثیر آرژنین بر کل فنول‏ ها، آنتوسیانین‏ ها، ظرفیت اکسیدانی، کاروتنوییدها، کل مواد جامد محلول، pH، وزن میوه و دانه در انبه مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که صفات اندازه‏ گیری شده با افزایش غلظت آرژنین افزایش می‏ یابند. آرژنین 400 میکرومولار منجر به بهبود کل فنول ‏ها، آنتوسیانین ‏ها، ظرفیت آنتی اکسیدانی، کاروتنوییدها، کل مواد جامد محلول، pH  میوه و وزن دانه در میوه‏ های انبه شد. مقایسه زمان کاربرد آرژنین نشان داد که 10 روز پس از تشکیل میوه به طور کلی موثرتر از مرحله اول در بهبود صفات مورد مطالعه بود.
زبان:
انگلیسی
صفحات:
63 تا 74
لینک کوتاه:
magiran.com/p2357775 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!