توسعه روش تجزیه ای سریع و کارآمد بر پایه استخراج یاری شده با امواج التراسونیک به منظور تعیین اجزای تشکیل دهنده سوخت دوپایه به روش کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

در این مطالعه یک روش کارآمد و سریع بر پایه استخراج یاری شده با امواج آلتراسونیک (UAE) کوپل شده با کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا-آشکارساز فرابنفش-مریی (HPLC-UV-Vis)، به منظور جداسازی و تعیین برخی از اجزای سوخت دوپایه توسعه یافته است. شرایط بهینه با توجه به حداکثر درصد بازیابی برای آنالیت های هدف در 120 دقیقه، با توان 800 وات برای امواج آلتراسونیک، در دمای °C35 با استفاده از حلال دی کلرومتان به عنوان حلال استخراج کننده در دو مرحله برای 5/0 گرم از نمونه به دست آمد. تحت شرایط بهینه درصد بازیابی برای همه اجزای مورد بررسی نزدیک به 100% بود. نتایج این بررسی تحت شرایط بهینه و با نتایج به دست آمده با نتایج به دست آمده با استخراج به روش سوکسله به عنوان روش رایج در آماده سازی نمونه ی سوخت های دوپایه مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج به دست آمده نشان می دهند که روش توسعه یافته سریع تر و کارآمدتر از روش استخراج به روش سنتی سوکسله می باشد. از این رو روش توسعه یافته (UAE-HPLC-UV) می تواند به عنوان یک روش سریع و حساس برای تعیین اجزای سازنده سوخت های دوپایه مورداستفاده قرار گیرد.

زبان:
فارسی
صفحات:
187 تا 193
لینک کوتاه:
magiran.com/p2366863 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!