تاثیر افزودن ترکیب مواد سیمانی زئولیت و میکروسیلیس در مقاومت فشاری و خمشی و قیمت تمام شده بتن سبک سازه ای حاوی پلی استایرن منبسط شونده

پیام:
نوع مقاله:
مقاله پژوهشی/اصیل (دارای رتبه معتبر)
چکیده:

یکی از معایب مهم ساختمان های بتنی وزن بسیار زیاد ساختمان می باشد که با میزان تخریب ساختمان در اثر زلزله نسبت مستقیم دارد، لذا به کارگیری مصالح نوین سبک با رویکرد مقاومتی از زمینه های تحقیقاتی می باشد. در این مقاله، تاثیر جایگزینی پلی استایرن به جای سنگ دانه ها در وزن مخصوص بتن و همچنین افزودن میکروسیلیس و زیولیت و تاثیر آن در مقاومت بتن بررسی می گردد. سه طرح اختلاط شامل زیولیت، میکروسیلیس و پلی استایرن به صورت نمونه های مکعبی و استوانه ای جهت آزمایش مقاومت فشاری و نمونه های تیرهای منشوری جهت آزمایش مقاومت خمشی و تعیین مدول خمشی ساخته شدند. پس از انجام آزمایش ها و تجزیه و تحلیل نتایج در ترکیب 20 درصد زیولیت و 5 درصد میکروسیلیس، بتنی با وزن مخصوص حدود 1756کیلوگرم بر مترمکعب (جمع مولفه ها) و مقاومت فشاری 28 روزه با نمونه استوانه ای برابر 27 مگاپاسکال بدست آمد که نوعی بتن سبک سازه ای مطابق آیین نامه های معتبر است. ضمنا مقایسه هزینه های ساختمان مسکونی بتن معمولی و بتن سبک طراحی شده براساس خروجی ها نشان دهنده اثرپذیری سازه ای و اقتصادی بتن پیشنهادی و کاهش تا حدود 10 درصدی هزینه های کل مصالح بتنی و میلگردها و اجرای اسکلت بتنی مسلح بود.

زبان:
فارسی
صفحات:
104 تا 120
لینک کوتاه:
magiran.com/p2372428 
دانلود و مطالعه متن این مقاله با یکی از روشهای زیر امکان پذیر است:
اشتراک شخصی
با عضویت و پرداخت آنلاین حق اشتراک یک‌ساله به مبلغ 1,390,000ريال می‌توانید 70 عنوان مطلب دانلود کنید!
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی نامحدود همه کاربران به متن مطالب تهیه نمایند!
توجه!
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.
In order to view content subscription is required

Personal subscription
Subscribe magiran.com for 70 € euros via PayPal and download 70 articles during a year.
Organization subscription
Please contact us to subscribe your university or library for unlimited access!